لاوروف در گفتگو با کری تاکید کرد:

لزوم خروج مخالفان سوری ازمناطق تحت سیطره تروریستها

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293121|13:24 - 1395/02/07
نسخه چاپی
لزوم خروج مخالفان سوری ازمناطق تحت سیطره تروریستها
وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر ضرورت خروج مخالفان سوری از مناطق تحت سیطره تروریست ها در سوریه تاکید کرد.

به گزارشامروله، به نقل از روسیا الیوم، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با «جان کری» همتای آمریکایی خود راهکارهای همکاری بین روسیه و آمریکا برای تقویت آتش بس در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

 

بنا بر بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه دو طرف در این گفتگوی تلفنی موضوع کمک های انسانی به سوری ها و ایجاد روند حل و فصل باثبات برای توقف نزاع در سوریه را مورد بحث قرار دادند.

 

طبق بیانیه مذکور دو طرف همچنین بر پایبندی به مذاکرات جاری در ژنو بین دولت سوریه و مخالفان سوری تاکید کردند. در همین حال سرگی لاوروف بر ضرورت عقب نشینی گروه های مخالف سوری از مناطق تحت سیطره تروریست های داعش و جبهه النصره در سریعترین زمان ممکن و قطع کانال های تدارکات رسانی به تروریست ها تاکید نمود.

 

از سوی دیگر «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه بکارگیری تمام تلاش ها برای تداوم مذاکرات صلح سوریه در ژنو به صورت سازنده را خواستار شد. گاتیلوف با بیان اینکه مذاکرات ژنو خاتمه نیافته است، اظهار داشت که استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به مذاکره با گروه هایی که همچنان در ژنو حضور دارند ادامه می دهد.

 

وی با ابراز تاسف از ترک مذاکرات ژنو توسط هیات عالی مذاکرات مخالفان سوری برآمده از کنفرانس ریاض، گفت: این افراد که از مشارکت سازنده در یافتن راهکارهای حل و فصل بحران سوریه خودداری می کنند رفته رفته از روند مذاکرات جدا می شوند اما مهم این است که افرادی که خواهان ادامه روند مذاکرات و آماده مشارکت به منظور یافتن راهکارهای مناسب برای تمام طرف های سوری هستند، باقی بمانند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد