سردار سلیمانی:

ایران به پشتوانه شهداامنیت دارد/مدافعان حرم خواهان عزت کشور هستند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 293264|15:03 - 1395/02/14
نسخه چاپی
ایران به پشتوانه شهداامنیت دارد/مدافعان حرم خواهان عزت کشور هستند
فرمانده سپاه قدس کشور گفت با اشاره به نا امنی های موجود در کشورهای منطقه گفت: شهدای مدافع حرم و مردم خواهان استقلال و عزت جمهوری اسلامی در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن هستند.

به گزارشامروله، سردار قاسم سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید گیلان که صبح سه شنبه برگزار شد، با درود به ارواح طیبه شهدا به ویژه شهدای گیلانی اظهار کرد: کنگره شهدای گیلان با عطر و بوی شهدا برگزار می شود و در این جلسه عطر و بوی شهادت استشمام می شود.

وی افزود: گیلان بهشت الهی و نعمتی در ایران است که قابلیت های زیادی دارد.

فرمانده سپاه قدس کشور تصریح کرد: گیلان استانی است که نخبگان و عرفا و مراجع بزرگی را در خود پروش داده و به اسلام و شیعه هدیه کرده است.

سردار سلیمانی گیلان را افتخار ایران دانست و  گفت: گیلان به اندازه چند استان به کشور ادای حق کرده است و برگ زرین و زنده و زیبایی از ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه قدس کشور با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: آنچه که امثال من از جبهه های هشت سال دفاع مقدس لمس کرده اند این بوده که تا شهیدی پیش از شهادت به درجه هجرت از خود و دلبستگی هایش نرسیده بود، به جایگاه رفیع شهادت نائل نمی شد.

وی افزود: شرط شهید شدن، شهید بودن پیش از رسیدن به شهادت است و شهدای ما در طول دروان دفاع مقدس با رفتار، سلوک و اخلاق خود فارغ از همه دلبستگی ها جان خود را فدا کردند.

فرمانده سپاه قدس کشور  رسیدن به جایگاه هجرت از خود را بسیار والا دانست و تصریح کرد: هر شهیدی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و هم شهدای مدافع حرم با هجرت از خود، جایگاه، خانواده، مقام و فرزندان شان به این جایگاه رفیع رسیده اند و این مهم، ذکاوت و هوشمندی شهدا را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ایستادگی و پایمردی شهدا و خانواده هایشان در دوران دفاع هشت ساله نشان از برکت و رحمت خداوند به ملت بوده است گفت:  نباید در مساله درک شهدا و جایگاه آنان در نزد خدواند تردید کنیم و باید بدانیم که رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس در سخت ترین شرایط ایستادگی کردند و مطیع ترین ها نسبت به فرمان امام(ره) بودند.

سردار سلیمانی خطاب به حاضرین در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان این سوال را مطرح کرد که باید از وجدان و فطرت خود مدام این سوال را بپرسیم که چرا هشت هزار جوان از استان گیلان که نخبه ترین ها و بهترین جوان ها بودند جان خود را در جبهه ها فدا کردند؟ و سپس اظهار کرد: این تعداد شهید نه در یک حادثه بلکه در طول هشت سال یک حرکت جاری و ساری بودند که به ندای امام (ره) پاسخ مثبت دادند و برای دفاع از ارزش های اسلام به جبهه ها اعزام شدند.

وی افزود: امام (ره) با راه اندازی حکومت اسلامی و برپایی اسلام ناب پیامبر اعظم، ملت و کشور ایران را بیمه کردند و حفظ چنین نظام اسلامی بیشتر از هر چیز دیگری دارای ارزش است و همین مهم بود که باعث شد در طول هشت سال بهترین و نخبه ترین جوانان کشور در جبهه های جنوب و غرب ایستادگی کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به نا امنی های موجود در کشورهای منطقه گفت: نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه اسلام و رشادت های شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی، هم اکنون از امنیت برخوردار است.

وی تصریح کرد: آنچه که به خاطر آن در حدود ۲۰ سال گذشته شهدا را به فداکاری فرا خواند و امروز نیز شهدای مدافع حرم و مردم خواهان آن هستند استقلال و عزت جمهوری اسلامی در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

جنگ تحمیلی گنج رشادت ها و ازخود گذشتگی ها

سردار سلیمانی یکی از برجستگی های جنگ تحمیلی را سلوک و رفتار شهدا برشمرد و افزود: جنگ تحمیلی، گنجی بود که در آن رزمندگان منزه و با اخلاص رشادت های غیرقابل انکاری را از خود نشان دادند.

وی با اشاره به پیام امام خمینی به حجاج بیت الله الحرام در سالهای جنگ تحمیلی گفت: اخلاص جوانان رزمنده هشت سال دفاع مقدس به حدی بود که طواف حجاج از بیت الله الحرام در مقابل آن کم است.

سردار سلیمانی با یادآوری چند خاطره از همرزمان شهیدش بیان کرد: در آن زمان حقوق فرمانده سپاه و رزمنده عادی یکسان و همسان بود و خبری از عناوین سردارها و سرهنگ ها نبود بلکه همه با هم بردار بودند و در یک خط می جنگیدند.

وی افزود: هیچ توقعی از سوی هیچ رزمنده ای در دوران دفاع مقدس مطرح نبود و همه با اخلاص جانفشانی می کردند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: هیچگاه جای شهدا خالی نمی ماند و شهدای زنده و جوانانی همچون مدافعان حرم راه شهدا را ادامه خواهند داد.

سردار سلیمانی چنین رویکردهایی را از زیبایی های دوران جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: این زیبایی ها است که باید با حراست حفظ شود و باید به عنوان یک فرهنگ در اشاعه آن کوشید.

وی ضرورت امروز جامعه را درک درد و شرایط جبهه دانست و تصریح کرد: برگزاری کنگره های شهدا می تواند گامی در این راستا باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد