مذهبی

جشن تکلیف دانش آموزان دخترگیلان غربی برگزار شد+ تصاویر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298375|21:10 - 1395/12/25
نسخه چاپی
 جشن تکلیف دانش آموزان دخترگیلان غربی برگزار شد+ تصاویر
دهها دانش آموز دختر مقطع ابتدايی گیلان غرب در مراسمی معنوی ورود به ساحت عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

به گزارشامروله، به نقل از مطلع الفجر، آئين جشن تکلیف دهها دختر دانش آموز در محل مسجدصاحب الزمان (عج) مهدیه گیلان غرب به همت آموزش و پرورش شهرستان و با حضور با حضور جمعی از نسئولین برگزار شد.

 

حجت الاسلام آرمند در این مراسم  با عنوان اينكه دختران با رسيدن به سن تكليف بايد عفاف و حجاب خود را بيش از گذشته رعايت كنند، اظهار داشت: تعهد به تكاليف معنوی و الهی رسالتی  است كه همه افراد در هر شرايط نسبت به اداي آن باید اقدام کنند.

 

این کارشناس علوم دینی افزود: جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیّت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند، وقتی شما به تکلیف می رسید، معنایش این است که این لیاقت را پیدا کرده‌اید که خدای بزرگ شما را مخاطب قرار می دهد، و شما را مورد احترام خودش قرار میدهد.

 

حجت الا سلام آرمند تصریح کرد :جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرّف یک انسان، یک نوجوان به ساحت لطف و توجّه پروردگار است و همه نوجوانان عزیز باید این را قدر بدانند.

 

این روحانی خطاب به نوجوانان حاضر در مراسم  گفت: رابطه خودتان را با خدای متعال مستحکم کنید، بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه‌ی اوّل همین نمازی است که می خوانید، با  قرآن انس داشته باشید با قرآن انس پیدا کنید.

 

وی در ادامه ضمن تاکید به توجه و اهمیت نوجوانان به نماز و فرایض دینی اظهار کرد:فریضه نماز بركات فراواني دارد و از طريق آن مشكلات انسان برطرف مي شودكه دختران بايد به اداي نماز اول وقت كه بسيار به آن تأكيد شده توجه ويژه داشته باشند و غفلت نورزند.

 

در پایان این مراسم صمیمانه و معنوی  نمازجماعت ظهر و عصر اقامه و لوح یادبود و هدیه به دانش آموزان تقدیم شد.

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد