نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی:

رهبر انقلاب درد و درمان مشکلات مردم را کاملا کاربردی آسیب شناسی کرده اند/ دولت برای تحقق تولید و اشتغال شعار ندهد و عمل کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298461|13:20 - 1396/01/01
نسخه چاپی
	رهبر انقلاب درد و درمان مشکلات مردم را کاملا کاربردی آسیب شناسی کرده اند/ دولت برای تحقق تولید و اشتغال شعار ندهد و عمل کند
نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب درد و درمان مشکلات مردم را کاملا کاربردی آسیب شناسی کرده اند، گفت: دولت برای تحقق تولید و اشتغال شعار ندهد و عمل کند.

به گزارشامروله، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد،  ضمن تبریک حلول سال جدید با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حقیقتا آسیب شناسی مناسبی را از شرایط کشور داشته اند و با بیان"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" هم درد و هم درمان را به خوبی بیان  کردند.

 

حسینی کیا گفت: برای تحقق این امر باید تسهیلات بانکی به سمت تولید و اشتغال حرکت کند و نرخ تسهیلات بانکی نیز متناسب با میزان تولید و اشتغال باشد نه یک نرخ تجاری.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه باید نرخ مالیات را برای تولید و اشتغال کاهش داد، تاکید کرد: دولت باید تسهیلاتی را فراهم کند که بروکراسی اداری بسیار کم شود تا سرمایه گذاران به این سمت و سو اشتیاق پیدا کنند.

 

حسینی کیا فزود: دولت نیاز دارد مشوق های خوبی را  ایجاد کند تا سرمایه گذاران به خاطر این مشوق ها هم شده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بتوانند سرمایه گذاری کنند.

 

نمایند مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ضمن اینکه در زمینه صادرات باید ظرفیت بازارهای جهانی را پیدا کند، بر کیفی بودن محصولات تولید داخل نیز باید نظارت جدی داشته باشد.

 

حسینی کیا گفت: در زمینه واردات نیز یک عزم جدی را می طلبد تا آنچه را که در داخل تولید می شود واردات خارجی نداشته باشد و یا قیمت آن به میزانی بالا باشد که مردم تفاوت آن را احساس کنند و به سمت کالای داخلی بروند.

 

وی با بیان اینکه مجلس در عرصه قانون گذاری می تواند تسهیلات بانکی را جهت دهد و مشوق های دیگری را نیز ایجاد کند، گفت: هم دولت و هم مجلس باید دست به دست هم دهند تا فرمایش مقام معظم رهبری را بتوانند محقق کنند.

 

حسینی کیا تصریح کرد: انتخاب شعار سال نشانده این است رهبر معظم انقلاب به خوبی مشکلات مردم را دیده اند و بر روی نقطه خوبی دست گذاشتند و به تعبیری باید گفت نسخه شفا بخش نجات اقتصاد امروز همین فرمایش مقام معظم رهبری است یعنی "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال".

 

این نمایند مجلس افزود: امیدواریم دولت در این عرصه بدون شعار و در عمل گام های خوب و مناسبی را به خصوص در استان کرمانشاه که رتبه نخست بیکاری کشور را داراست بردارد.

 

حسینی کیا در پایان گفت: دولت در زمینه ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه باید یک گام جدی را بردارد چرا که این استان 8 سال در دفاع مقدس جانانه ایستاد و حدود حدود 10 هزار شهید را نیز تقدیم کرد و در شرایطی که استان های دیگر در حال سرمایه گذاری بودند این استان درحال جنگ بود لذا امروز نیازمند یک نگاه ویژه به این استان محروم و شهید پرور هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد