برگزاری مراسم روز ارتش در کرمانشاه؛

استاندار کرمانشاه: تقویت بودجه دفاعی کشور باید از مهمترین اولویت ها باشد/ امام جمعه کرمانشاه: همه باید پاسدار اسلام باشیم/فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش: ارتش آمادگی رزمی صد در صد برای مقابله با دشمنان را دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298841|10:23 - 1396/01/29
نسخه چاپی
	استاندار کرمانشاه: تقویت بودجه دفاعی کشور باید از مهمترین اولویت ها باشد/ امام جمعه کرمانشاه: همه باید پاسدار اسلام باشیم/فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش: ارتش آمادگی رزمی صد در صد برای مقابله با دشمنان را دارد
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمادگی رزمی صد در صد برای مقابله با دشمنان قرار دارد.

به گزارشامروله، شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،مراسم بزرگداشت روز ارتش با رژه نیروهای مسلح و نمایش اقتدار دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی توسط قرارگاه منطقه ای غرب ارتش و با حضور مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد.

 

 امیر فرهاد آریانفر امروز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه اظهار داشت: ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران  دلاورمردی ها و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان را به محضر فرماندهی معزز کل قوا و کلیه مسئولین استان، مردم نجیب استان کرمانشاه و همه همرزمانم تبریک عرض می نمایم.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش با اشاره به ایثار و مجاهدت شهدایی همچون شهید سپهید صیاد شیرازی، شهید کلاهدوز، شهید شیرودی و شهید کشوری در مقابل طاغوت گفت: بیش از یکصد نفر از ارتشیان را در زندان های طاقوت بودند و رژیم طاغوت ۳۰ تن را به شهادت رساندند.

 

امیر آریانفر بیان کرد: ارتش بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی از زندانهای طاغوت رهایی یافتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پیوستن ارتش جهوری اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایادی غرب از جمله منافقین، گروهک های ضد انقلاب، چریک های فدایی اقلیت و اکثریت، حزب توده و...  آمدند.

 

وی با اشاره به نامگذاری ۲۹ فروردین به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی امام خمینی(ره) گفت: امام (ره) فرمود: ارتش در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و بزرگ رژه بروند و ملت ایران موظف اند از ارتش استقبال کنند.

 

امیر آریانفر با بیان اینکه تذکر دفاعی و ژرف نگری و استراتژیک حضرت امام (ره) بسیار ارزنده و راه گشای نظام مقدس بود، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با لبیک مومنانه به  پیام الهی امام(ره) تمام ظرفیت های نظامی خود را بکار گرفت و در آن برهه حساس در تمام مراحل مبارزه با ضد انقلاب و با رژیم بعث عراق همراه با سایر عزیزان رزمنده در سپاه ولایی پاسداران، نیروهای انقلابی ژاندارمری، مردم، بسیجیان مخلص خدا، جهادگران و... وارد عرصه مبارزه با ایادی غرب و ارتش تا دندان مسلح شد و با تقدیم شهدای زیادی دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرد.

 

 

امیر آریانفر ۲۹ فروردین را یادآور جوانمردی ها و دلاور مردی های نیروهای مسلح و از جمله ارتش سرافراز دانست و گفت: به برکت جانفشانی ها و ایثارگری ها نیروهای مقتدر نظام به عنوان رکن اصلی دفاع ملی کشور که همچنان بازوان نیروهای سرافراز که تحت فرمان ولایت اند از شرف و ملیت و نظام مشغول دفاع و حراست هستند.

 

وی بیان کرد: استکبار جهانی تلاش کرد که با تجهیز گروه های تکفیری و گسیل آنها به مرزهای  جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی را برای کشور ما قراهم کند ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳ با گسیل نیروها ظرف کمتر از ۷۲ ساعت در مرزهای کرمانشاه همراه بابرادران خود در سپاه با دشمنان مقابله کرد.

 

وی افزود: امروز دشمنان ما در مقابل ایران با اعتقاد و شجاعت نیروهای مسلح،  توانایی هیچ گونه تعرضی را ندارند ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی آبرومند پرافتخار است. ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را بکار خواهد گرفت و همگام با سایر نیروهای مسلح آماده رزمی صد درصد جهت مقابله با ایادی استکبار در هر لباس و رویکری را دارد.

 

امیر آریانفر افزود: به مردم اطمینان می دهیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل  دشمنان با هر رویکردی مبارزه می کنیم. در کمترین زمان در مقابل هرگونه تهدید در مرزها وارد عمل شویم و با شدت و حدت در مقابل دشمن مقابله کنیم.

 

 

ارتش ایران مکتبی است/ همه باید پاسدار اسلام باشیم

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم بزرگداشت روز ارتش و رژه نیروهای مسلح در این استان اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی منحصر به فردی است که هیچ یک از ارتش های جهان از آن برخوردار نیست.

 

 آیت الله شیخ مصطفی علما اظهار داشت: یکی از مهمترین این ویژگی ها مکتبی بودن و انقلابی بودن ارتش است که در خدمت مردم و ملت ایران قرار دارد.

 

 امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت امام رحمت الله علیه ارتش شجره طیبه خواندند و فرمودند اصل آن در سما و فرع آن در سراسر کشور گسترده شده است.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز برای بسیاری از کشورهای جهان اسوه شده است، گفت: این الگو بودن امروز در کشورهایی که مورد تهاجم قرار گرفته اند دیده می‌شود و مردم این کشورها به سازمان نظامی جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنند.

 

آیت الله علما خاطرنشان کرد: این ارتش بود که از ابتدای انقلاب تاکنون با تشکیل نیروهای سه گانه نظامی و با شخصیت های برجسته خود مانند شهید صیاد شیرازی در همه ی ماجرا های توطئه آفرین علیه ایران بخوبی حاضر بودند و توطئه‌ها را خنثی کردند.

 

وی در پایان با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری مراسم رژه ارتش گفت: ارزش ما در پاسداری از اسلام و انقلاب است همه ما باید پاسدار انقلاب باشیم هنوز که هنوز است از عراق شهدای ما را باز می گردانند و ما باید پاسخگوی این خون ها باشیم.

 

تقویت بودجه دفاعی کشور باید از مهمترین اولویت ها باشد

 

استاندار کرمانشاه در مراسم بزرگداشت روز ارتش و رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه اظهار داشت: کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران مشحون از خدمت به ملت رشید ایران است.

 

 اسدالله رازانی گفت: از پیش از انقلاب اسلامی ارتش علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی کشور با انقلاب اسلامی همراهی ویژه ای داشت و برگ زرینی را در کارنامه این نیروی نظامی مقدس ثبت کرد، اگر نبود پیوستن ارتش به انقلاب و اوج آن در ۱۹ فروردین و پیوستن همافران و بیعت آنها با امام، یا انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید یا بهایی که برای آن پرداخت می‌شد بسیار سنگین‌تر و دشوارتر بود.

 

وی افزود: این همراهی و همیاری بود که حضرت امام رحمت الله علیه به خاطر آن بعد از پیروزی انقلاب بر حفظ و تقویت ارتش به‌عنوان یک شجره طیبه تاکید داشتند.

 

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نیز ارتش جمهوری اسلامی در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و ویژه ای را ایفا کرده است. نیروی زمینی هوایی و دریایی ارتش در طول جنگ تحمیلی نقش بزرگی در جلوگیری از تحقق توطئه شوم دشمن برای تکه تکه کردن خاک ایران ایفا کرده است.

 

استاندار کرمانشاه حضور غرور آفرین هوانیروز کرمانشاه در عملیات جاودانه مرصاد را نمونه ای از بزرگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

 

رازانی تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش را برابر با یک چهارم تمام شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: به فرموده قرآن هر کدام از این شهدای ارتش که از بزرگان انقلاب بودند با یک ملت برابری میکنند.

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تقویت نیروهای نظامی در کشور گفت: کشورهای قدرتمند دنیا بیشترین پولها و بودجه ها را صرف نیروهای نظامی خود می کنند تا بتوانند از اهداف بلندپروازانه خود دفاع کنند. تنها بودجه نظامی آمریکا از همه بودجه ده هاکشور دنیا بیشتر است اروپا هم که به قدرت اقتصادی خود مینازند نیروی نظامی مشترک به نام ناتو تشکیل و به آن اهمیت می ‌دهد.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اهمیت نیروهای نظامی برای جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به مراتب بیش از تاریخ ایران است چون امروز کشور ما در برابر قدرت های استکباری و صهیونیستی جهان که در برابر دین و مستضعفان عالم هستند قرار دارد.

 

وی در پایان آرایش نظامی ایران با حضور ارتش سرفراز و سپاه سربلند را امنیت آفرین دانست و آن را از با اقتدار ترین نیروهای نظامی جهان خواند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد