مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

امحاء ۳۰۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298844|11:13 - 1396/01/29
نسخه چاپی
	امحاء ۳۰۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان کرمانشاه
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء بیش از ۳۰۰ تن انواع فرآورده های خام دامی ناسالم در استان خبر داد.

به گزارشامروله،  دکتر نادر پرور اظهار داشت: با انجام نظارت و  بازرسی های بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر دام های ذبح شده در کشتارگاه های  دام استان، مقدار۱۲۰ تن و ۵۲۲ کیلوگرم از فرآورده های خام دامی ناسالم ضبط و از چرخه مصرف مردم حذف شده است.

 

 وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۵۵ هزار و ۷۳۴ راس دام سبک و ۳۶ هزار و ۱۳۷ راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده اند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به طیور کشتار شده در این مدت، تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۶ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۵۴ قطعه طیور نیز در کشتارگاه های صنعتی استان به صورت بهداشتی کشتار شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی بر روند کشتار و عرضه طیور در کشتارگاه ها، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور بیش از ۷۸ تن لاشه طیور ناسالم از کشتارگاه ها ضبط و امحاء گردیده است.

 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: طی سال گذشته ۹۶ هزار و ۸۱ مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام شده است.

 

وی تعداد موارد غیربهداشتی مشاهده شده در این بازدید ها را ۵ هزار و ۸۴۵ مورد عنوان کرد و گفت:  ۱۰۱ تن و ۶۱۸ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ناسالم از این مراکز کشف، ضبط و معدوم شده است.

 

دکتر پرور در ادامه گفت: در سال گذشته ۱۷۲ مورد به مراجع قضایی معرفی شده است که از این تعداد ۱۵۰ مرکز متخلف با دستو مقام قضایی پلمب شده اند.

 

وی با اشاره به مخاطات بهداشتی کشتار های غیر مجاز دام و طیور، خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی اعضاء خانواده فراورده خام دامی مور نیاز خود را فقط از مکان های معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایید.

 

دکتر پرور همچنین یادآور شد: شماره تماس چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همواره آماده دریافت گزارشات،  انتقادات و پیشنهادات مردمی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد