امام جمعه شهرستان صحنه:

اجرای سند 2030 بر اساس اصل 77 و اصل 153 قانون اساسی غیر قانونی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299464|19:18 - 1396/03/12
نسخه چاپی
 اجرای سند 2030 بر اساس اصل 77 و اصل 153 قانون اساسی غیر قانونی است
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : اعضای محترم هیأت نظارت و اجرایی مواظب باشند دین خود را به خاطر دنیای مردم از دست ندهند. تقاضای مردم باز شماری دقیق آراء و اجرای مرّ قانون است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : سبک زندگی مردم در ماه مبارک رمضان بسیار پسندیده است و باید آن را به کل سال تسری داد.

 

وی ادامه داد : چنانکه در ماه مبارک رمضان هنگام افطار و سحر دعا می خوانیم و از نعمت های خدا استفاده می کنیم باید در طول سال هم دستور وارد شده هنگام غذا خوردن مبنی بر گفتن بسم الله اول غذا و گفتن الحمد لله در آخر غذا رعایت کنیم.

 

 

حجت الاسلام زارعی خاطر نشان کرد : در ماه مبارک رمضان سر سفره افطار و سحر همه دور هم هستند. دور هم جمع شدن سر سفره باعث چشیده شدن طعم زندگی توسط افراد خانواده می شود. در طول سال هم خود را ملزم به جمع شدن دور همدیگر در کنار سفره کنیم. دور هم جمع شدن افراد خانوداه یک دستور اجتماعی در دین است.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : در ماه مبارک رمضان مردم ارتباط بیشتری با مسجد دارند و برای نماز جماعت به مسجد می آیند چه خوب است ارتباطی که با مسجد پیدا کرده ایم در طول سال ادامه پیدا کند.

 

وی بیان کرد : در ماه مبارک رمضان کمتر نماز صبح افراد قضا می شود ای کاش کاری می کردیم در طول سال هم این مقدار به نماز صبح اهیمت بدهیم.

 

دکتر زارعی تشریح کرد : در ماه مبارک رمضان دقت مردم در مسائل شرعی و انجام فرائض زیاد می شود. مردم با وسواس مسئله مسافرت، مبطلات روزه، مقدار کفاره افطار غیر عمد، کفاره تأخیر، کفاره افطار عمدی و موارد مصرف آن را دنبال می کنند. ای کاش در طول سال و در تمام مسائل این قدر وسواس به خرج می دادیم.

 

وی بیان کرد : در ماه مبارک رمضان مردم از لذت عبادت بهره می برند. امام صادق علیه السلام فرمود: قال الله تبارک و تعالی یا عبادی الصدیقین تنعّموا بعبادتی فی الدنیا فإنکم تتنعّمون بها فی الآخرة. یعنی امکان عبادت برای ما در ماه مبارک رمضان یک نعمت شیرین است. امکان عبادت در عمر انسان یک لذت است یک نعمت است. مرحوم آیت الله بهجت فرموده از این وی خاطر نشان کرد : روایت بر می آید که عبادت قابلیت تنعّم دارد ولی ما عبادت را به گونه ای به جا می آوریم که گویی شلاق روی سرمان است. گویی داریم داروی تلخی را به اجبار میل می کنیم. در طول ماه مبارک رمضان همه روزی یک جزء قرآن می خوانند ای کاش در طول سال چنین انسی با قرآن داشتیم.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه یاداور شد : در ماه مبارک رمضان باید توجه داشته باشیم که کمتر سخنان بیهوده بگوییم. در روایت آمده است که رسول خدا از هر جلسه گفتگویی که بلند می شد 25 بار استغفار می کرد. پیغمبر که گناه مرتکب نمی شد. می خواهد با این رفتار به ما نشان بدهند که مواظب دور هم نشستن خود باشید.

 

 

وی چند توصیه به جوانان عزیز داشت و گفت:همان طور که در زندگی واقعی و حقیقی باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داریم در فضای مجازی هم باید حرمت این ماه را نگه داریم. تا از صحت و سقم مطلبی آگاهی پیدا نکرده ایم آن را در اینستاگرام و تلگرام منتشر نکنیم. روی تصایر مستهجن، گیف های مستهجن، دابسمش هایمستهجن کلیک نکنیم. از دیدن و ارسال مطالب غیر اخلاقی پرهیز داشته باشیم. تا از صحت مطلبی آگاهی پیدا نکرده ایم آن را انتشار ندهیم. مطالب درست و مفید را انتشار دهیم. مثل افراد معتاد به سیگار که در طول ماه مبارک رمضان سیگار نمی کشند جوان هایی که به اینترنت و فضای مجازی و استفاده بیش از حد از تلفن همراه اعتیاد دارند در ماه مبارک رمضان استفاده خود را محدود کنند. نخوردن و نیاشامیدن کافی نیست. امروز ساعت های زیادی هر کدام از ما در فضای مجازی زندگی می کنیم مواظب رفتار خود در این فضا باشیم. باید رفتارمان در فضای مجازی هم مطابق ماه مبارک رمضان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی گفت : فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی را به همه تسلیت عرض می کنم. روز 14 خرداد ساعت 19 در همین مسجد مراسم سالگرد ارتحال امام برگزار است که انشاء الله ختم به افطار می شود. همه  شرکت کنند تا مراسم با شکوه برگزار شود انشاء الله. 28 سال از رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری می گذرد که در این 28 سال کشتی انقلاب را در دریا مواج و طوفانی سیاست خارجی و داخلی در نهایت لیاقت سکان داری کردند برای سلامتی مقام معظم رهبری صلواتی عنایت فرمایید.

 

وی دو مطلب در خصوص سند 2030 عنوان کرد و گفت : اول درباره سند 2030 با چهار متن مواجه هستیم. اول سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد. دوم بیانیه اینچئون کره جنوبی در سال 2015. سوم سند چهار چوب  اقدام برای آموزش پاریس در سال 2015. چهارم سند ملی آموزش 2030 پیشنهادی کمیسیون ملی یونسکو در ایران.

 

وی ادامه داد : در سند مکمل سازمان بهداشت جهانیwhoگفته شده باید از خانواده حمایت کردو بعد خانواده را توضیح داده است. برخی از بندهای این سند از این قرار است:

 

  • مدارس و دانشگاه های در کتب درسی حق طرح مطالب مرتبط با هر دین بخصوص دین اسلام را ندارند.
  • خانواده سه نوع است: زن، مرد، فرزند؛ زن و زن و فرزند؛ مرد و مرد و فرزند. استحضار دارید دو مورد اخیر مربوط به شریک های هم جنس باز است. این یعنی رسمیت دادن به همجنس بازی
  • هم جنس بازها یکی از اقشار آسیب پذیرند که باید از آنها حمایت کرد. عجب به اقشار آسیب پذیر یک قلم باید اضافه شود.
  • خود ارضایی و سقط جنین برای جوانان بسیار مفید است و باید از آن حمایت شود.

 

دکتر زارعی بیان کرد : آن آقای بزرگوار گفته یک مشت طلبه بلند گو به دست در روستاها علیه سند 2030 سخن گفته اند. انصاف بدهید و بروید خودتان مفاد این سند را مطالعه کنید آیا این سند با هنجار های دینی و اخلاقی ما سازگار است. چرا دولت محترم بدون طی سلسله مراتب قانونی این سند را اجرا کرد. چرا در برخی از مهد های تهران کتاب لک لکی در کار نیست نوشته روبی هریس، با تصویر گری میشل آمبرلی و ترجمه حسام حسین زاده چاپ سال 95 در تهران که روی جلد آن نوشته شده مخصوص بچه های چهار ساله، در اختیار کودکان قرار گرفته است؟ در صفحه 48 این کتاب آمده که برخی از بچه ها دو مادر دارند. برخی دو پدر دارند. برخی دو پدر دارند. این یعنی چه؟ باز اشاره به هم جنس بازی است. در ص 11 و 12 این کتاب تصویری از رختخواب بزرگسالان با کیفیت نامناسب ترسیم شده است.

 

وی تصریح کرد : آیا واقعا لازم است به بچه چهار ساله این مطالب را بگوییم؟ این کتاب از جمله کتاب های آموزشی جنسی کودکان طبق سند 2030 است که در برخی از مهد ها در اختیار بچه ها قرار گرفته است. در خود آمریکا کتابخانه پلیسر کونتی در کالیفرنیا؛ مدارس منطقه کلوور پارک در واشنگتن و بسیاری از مراکز دیگر از مهیج بودن این کتاب برای بچه هاانتقاد کرده اند.

 

 

امام جمعه صحنه گفت : اجرای این سند بر اساس اصل 77 و اصل 153 قانون اساسی غیر قانونی است و ضمنا با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تضاد است. بر اساس اصل 153 قانون اساسی هر گونه قرار داد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور شود ممنوع است. براساس اصل 77 عهد نامه ها مقاوله نامه ها قرار دادها موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. چرا در جلسه 25.6.95 دولت سند 2030 با دستور تشکیل کارگروه های خاص الزامی می شود؟ بدون مشورت با مجلس.

 

زارعی بیان کرد : چرا پس از ابراز نگرانی ها متعدد و تذکرات مختلف رئیس جمهور محترم در جلسه 19/11/95 (پنج ماه بعد) این موضوع را باز به جلسه بعدی موکول می کند.آیا علما و مراجعی که در این خصوص توضیح دادند نیز طلبه بلندگو به دست اند؟ انصاف بدهید این چه طرز اجرای قوانین کشور است؟

 


خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه در خصوص انتخابات شورای شهرستان صحنه گفت:روز انتخابات هم از طرف مردم و هم از طرف برخی کاندیداها گزارشات متعددی در خصوص تخلفات گسترده در رأی گیری به بنده ابلاغ شد.پس از اقامه نماز به فرمانداری مراجعه کردم و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتم. عوامل امنیتی گاهی متخلفین را با نام نوع ماشین و تخلف معرفی می کردند. اعضای محترم شورای تأمین که در نماز جمعه حضور دارند شاهد هستند که در مدت یک ساعت حضور بنده در فرمانداری چه اتفاقاتی افتاد.

 


وی گفت : بر اساس گزارش هیأت نظارت تعرفه مصرف شده در شهرستان صحنه خیلی بیشتر از واجدین شرائط رأی گیری است. براساس کد ملی ثبت شده تعداد افراد غیر صحنه ای که در انتخابات شورا شرکت کرده اند رقم معنا داری است.در باز شماری های صندوق ها که در پس شکایت نامزدها شکل گرفته رأی یک نامزد در یک صندوق به تعداد90 رأی کم و زیاد شده است. این در حالی است که بین نفر پنجم و ششم، بیست و دو رأی اختلاف بوده است. یکی  عضو شورا هست دیگری نیست.

 


امام جمعه شهرستان صحنه بیان کرد : یکی از کاندیداها با 3056 رأی در سال 92 رأی آورد و امسال با 3794 رأی حائز آراء نشد در حالی که شهروندان صحنه ای کمتر شده اند و مشارکت امسال نسبت به سال 92 دو درصد کمتر شده است.این سؤال ها جدی است و باید به آن پاسخ داده شود. اعضای محترم هیأت نظارت و اجرایی مواظب باشند دین خود را به خاطر دنیای مردم  از دست ندهند. تقاضای مردم باز شماری دقیق آراء و اجرای مرّ قانون است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد