رئیس شبکه دامپزشکی صحنه خبرداد

ضبط لاشه یک راس گاو توسط دامپزشکی شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 299736|16:41 - 1396/04/04
نسخه چاپی
ضبط لاشه یک راس گاو توسط دامپزشکی شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه گفت :حمل و انتقال فرآورده‌های خام دامی و لاشه ها از کشتارگاه تا مراکز عرضه و توزیع صرفا باید از طریق خودروهای مخصوص یخچال‌دار و دارای پروانه بهداشتی به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی صورت گیرد.

به گزارشامروله، رامین سمیعیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از معضلات بهداشتی شهرستان صحنه کشتار غیرمجاز دام در شهر میانراهان به عنوان مرکز بخش دینور این شهرستان است که در راستای ساماندهی کشتاردام در این شهر از سال گذشته تا کنون جلسات متعدد مشترکی بین مسؤولان شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه‌، بخشدار بخش دینور و قصابان شهر میانراهان برگزار شده است.

 

 

رئیس شبکه دامپزشکی صحنه افزود: نحوه رعایت ضوابط بهداشتی و لزوم کشتاردام در کشتارگاه و عدم کشتار غیر‌مجاز در این جلسات، به قصابان تذکر داده شد و به منظور ترغیب نیز با حمایت مسؤولان کشتارگاه دام بیستون مقرر شد لاشه دام‌های ذبح شده در کشتارگاه توسط خودروهای کشتارگاه به صورت رایگان حمل شود.

 

 

وی این کار را یک اقدام مثبت در راستای جلوگیری از کشتار غیرمجاز عنوان و بیان کرد: شبکه دامپزشکى شهرستان صحنه در راستای برخورد با این معضل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با همکاری و رفع مشکلات و موانع موجود، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را برای مقابله با آن توجیه کند.

 

 

سمیعیان ضمن تاکید بر نقش مهم و اساسی شبکه دامپزشکی در سلامت و بهداشت جامعه، خواستار نظارت هرچه دقیق‌تر بر روند انتقال بهداشتی گوشت دام و نحوه توزیع بهداشتی آن شد و افزود: شبکه دامپزشکی با رصد کامل زنجیره تولید، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

 

 

این مسؤول تصریح کرد: حمل و انتقال فرآورده‌های خام دامی و لاشه ها از کشتارگاه تا مراکز عرضه و توزیع صرفا باید از طریق خودروهای مخصوص یخچال‌دار و دارای پروانه بهداشتی به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی صورت گیرد.

 

 

وی ادامه داد: یکی از قصابی‌های شهر میانراهان با وجود اقدامات انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته شده، اقدام به کشتار غیرمجاز یک راس گاو به وزن تقریبی‌ 400 کیلوگرم کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، لاشه مذکور توسط شبکه دامپزشکی ضبط و معدوم شد تا بار دیگر ثابت شود اولویت دامپزشکی حفظ بهداشت و سلامت آحاد جامعه است.

 

 

سمیعیان از شهروندان نیز خواست که ضمن خوددارى از خرید کشتار غیرمجاز، تخلفات صورت گرفته را از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد