امام جمعه شهرستان صحنه:

اقتدار سپاه باعث شده که دشمنان به فکر تجاوز به ایران نیوفتند / دولت روحانی توسط غربی ها متهم به نقض حقوق بشر شده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299791|15:09 - 1396/04/09
نسخه چاپی
اقتدار سپاه باعث شده که دشمنان به فکر تجاوز به ایران نیوفتند / دولت روحانی توسط غربی ها متهم به نقض حقوق بشر شده است
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت :اروپایی ها و امریکایی ها از آزاد سالی موصل ،پاکسازی حلب با کمک مشتشاری سپاه و موشک باران داعش در دیرالزور ناراحت هستند .

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : بعد اقدام سنای ایالات متحده آمریکا 256  نفر از 736 نفر عضو پارلمان اروپا خواستار مقابله با ایران به علت نقض حقوق بشر شدند و سپاه ایران را در لیست سیاه قرار دادند . البته چون پارلمان اروپا یک نهاد تاثیر گذار نیست این حرفای مفت اهمیت ندارد ولی چرا اینها به سپاه کینه دارند

 

وی در ادامه با بیان اینکه رد پای سنا امریکا و پارلمان اروپا به سال 1386 برمی گردد که آن سال تحریم سپاه در دستور کار کنگره آمریکا قرار گرفت تصریح کرد :  اروپایی ها و امریکایی ها از آزاد سالی موصل و پاکسازی حلب با کمک مشتشاری سپاه ، موشک باران داعش در دیرالزور ناراحت هستند .

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی با اشاره به اینکه امروز اقتدار سپاه پاسداران به فضل پروردگار هیمنه آمریکایی و اروپایی ها را به چالش کشیده است تصریح کرد : به اعتراف بسیاری از تحلیل گران عرصه سیاسی دنیا ، سپاه توانسته در پیشبرد اهداف انقلاب و شکست اهداف استکباری آمریکا اقدامات خوبی انجام دهد.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : اقتدار این ارگان انقلابی باعث شده که دشمنان به فکر تجاوز به ایران نیوفتند البته وزیر محترم امور خارجه ایران نامه ای به مسئول سازمان ملل نوشته که این نامه هنوز البته منتشر نشده ولی مفادش این است که این تحریم سپاه به عنوان تعهدی از سند برجام تلقی شده و تذکر داده این اقدامات باعث می شود روح و جسم برجام نادیده گرفته شود.

 

وی خاطر نشان کرد : در بیانیهs722ای اروپایی ها صادر کردند و می خواهند سپاه را  با استفاده از آن تحریم کنند ، در همین بیانیه دولت روحانی را در این چهار سال گذشته به نقض حقوق بشر متهم کرده اند . یعنی همین دولتی که برای تعامل با غربی ها انقدر تلاش کرد امروز به نقض حقوق بشر متهم شده است.

 

دکتر زارعی گفت : پیامی که غربی ها به دولت روحانی دارند این است که اگر میخواهید 4 سال دوم از ما روی خوش ببینید باید از سپاه دوری کنید درصورتی که اولا سپاه با دولت مشکلی نداشته و ندارد و اگر اختلاف سلیقه ای در بخش های مختلف کشور باشد یک محور وحدتی وجود دارد که می تواند با دخالت خودش همه را دور هم جمع کند ، مثل مشکلی که در مورد سند 2030 افتاد . دولتی ها خیلی حامی آن بودند ولی با تذکر رهبری همه فهمیدند باید چیکار کنند و در این مسئله هم همین است.

 

وی بیان کرد : تهمت هایی که متاسفانه برخی از سیاسیون به سپاه می زنند بی انصافی است . اون آقا می گوید ما خواستیم دولت نداشته باشیم الان دولت تنفگ داریم کنایه از اینکه چرا سپاه در فعالیت های اقتصادی حضور دارد ، همه بروند تحقیق و بررسی کنند و ببینند که پروژههای اقتصادی که سپاه از دولت فعلی و قبلی تحویل گرفته است پروژه های دردسرهایی  هستند که هر پیمانکاری نمی تواند آن را انجام دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی اشاره ای به دانشگاه آزاد اسلامی داشت و گفت : وزارت علوم در بیانه ای تعداد زیادی از رشته های تحصیلی را حذف کرد که این امر اصلا به نفع سیستم آموزشی کشور نیست.