رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد:

مایه کوبی ۶۲ هزار راس دام علیه بیماری آبله در ثلاث باباجانی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299797|12:20 - 1396/04/10
نسخه چاپی
مایه کوبی ۶۲ هزار راس دام علیه بیماری آبله در ثلاث باباجانی
مرصادنیوز: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از مایه کوبی ۶۲ هزار راس دام علیه بیماری آبله در این شهرستان خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر یاسر علیزاده امروز شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد سه ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی  شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: در مدت مذکور ۶۲ هزار راس گوسفند و بز در ۱۰۰ روستای شهرستان ثلاث باباجانی علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری های تب برفکی، شاربن و لمپی اسکین در ۱۵ روستای این شهرستان افزود: همچنین ۵ هزار و ۵۴۳ راس گاو و گوساله نیز در ۶۵ روستای این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند و در مابقی روستاها نیز کار در حال انجام است.

این مقام مسئول بیان داشت: طی این مدت عملیات سم پاشی در روستا های با اولویت روستاهای محروم و مرزی به تعداد ۲۴۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۳ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین و نیز ۱۳۲ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام با مصرف ۱۹۱ لیتر سم به صورت رایگان انجام شده است و در مابقی روستاهای دیگر نیز در حال انجام می باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی افزود: همچنین با انجام برنامه پایش و مراقبت بیماری های آبزیان در مزارع پرورش ماهی شهرستان و نمونه گیری های مستمر جهت انجام آزمایشات باکتریایی، انگلی، قارچی و ماده سمی و سرطانزای مالاشیت گرین به صورت مداوم صورت می گیرد.

دکتر علیزاده برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و... در سطح روستاها را از دیگر اقدامات و فعالیت های شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی عنوان کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار ۹۰۰ راس دام سبک در کشتارگاه دام شهرستان، بازدید و بازرسی از مراکز درمانی و دارویی دامپزشکی و مراکز پرورش زنورستانها را نیز از دیگر اقدامات بیان کرد.

وی در پایان با اشاره به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در مدت مذکور ۱۸۳ مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.