مسئول کمیته آموزش نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه:

سیره عملی امام رضا(ع) الگوی والای زندگی و اخلاق والای انسانی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299815|14:07 - 1396/04/11
نسخه چاپی
سیره عملی امام رضا(ع) الگوی والای زندگی و اخلاق والای انسانی است
مرصادنیوز: مسئول کمیته آموزش نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: اخلاق شایسته و سیره عملی امام رضا(ع) الگوی والای زندگی و اخلاق والای انسانی در زندگی همه ما است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام شریفی امروز یکشنبه در جلسه توجیهی همایش زیر سایه خورشید که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به سیره عملی و اخلاق والای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: اخلاق یکی از عناصری است که شخصیت انسان به آن بستگی دارد و شخصیت انسان را به دیگران نمایان می کند.

مسئول کمیته آموزش نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه افزود: بسیاری از صفات حسنه اخلاقی در ذات انسان است و بسیاری از خلق و خوها نیز اکتسابی است.

وی بیان کرد: در روایات نقل شده که امام رضا (ع) هرگز در سخن با کسی درشتی نکردند و این اخلاق والا بیانگر این است که ما در هر شخصیت و لباس و جایگاهی که باشیم بدانیم که درشتی کردن با دیگران کار درستی نیست.

حجت الاسلام شریفی اظهار داشت: در روایان بیان شده که امام رضا(ع) هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد و هرگز اتفاق نیفتاده که  کسی درخواستی داشته باشد و امام قادر به انجام آن باشد اما او را رد کند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید سیره عملی ائمه اطهار (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم، گفت: اکنون بیشتر مشکل مردم اقتصادی است اما برخی با وجود اینکه توان مالی دارند اما به نیازمندان کمک نمی کنند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به دیگر اخلاق حسنه امام رضا (ع) گفت: امام رضا(ع) هرگز پای خود را جلوی همنشین خود دراز نکرد و هیچکس مانند علی بن موسی الرضا (ع) اخلاق و فضیلت نداشت.

وی امام رضا (ع) را اسوه سخاوت و بخشش توصیف نمود و افزود: وقتی مهمانی دعوت می کنیم هیچ منّتی بر مهمان نداریم بلکه مهمان بر ما منّت دارد که دعوت ما را قبول کرده است.