با فرا رسیدن فصل برداشت گندم صورت گرفت؛

بازدید مسئولین از مرکز خرید گندم بخش حمیل

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299889|11:43 - 1396/04/15
نسخه چاپی
بازدید مسئولین از مرکز خرید گندم بخش حمیل
مرصادنیوز: بخشدار و مسئول جهادکشاورزی حمیل از مرکز خرید گندم بخش حمیل در روستای قوچمی بازدید نمودند.

به گزارشامروله، به نقل ازاسلام آباد خبر،  بخشدار و مسئول جهادکشاورزی حمیل از مرکز خرید گندم بخش حمیل در روستای قوچمی بازدید نمودند.

ابراهیم پیرویسی بخشدار حمیل در این رابطه گفت: از تاریخ ۳ تیر ماه سالجاری تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سطح بخش در مرکز فوق و مرکز خرید داربید منصوری خریداری شده است.

 

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی سالجاری ، پیش بینی می گردد از حدود ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در بخش حمیل ( ۱۹۰۰ هکتار آبی و حدود ۱۵۰۰۰ هکتاز دیم ) حدود ۳۱ هزار تن برداشت شود .

پیرویسی گفت: مقدار قابل توجهی از گندم منطقه نیز به استان های همجوار ( ایلام و لرستان ) حمل می گردد که با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مرتبط قرار شده از جابجایی گندم منطقه به خارج از استان جلوگیری بعمل آید .

همچنین بخشدار و مسئول جهادکشاورزی حمیل از پروژه سیلوی  در حال ساخت بخش خصوصی محمودی زاده نیز بازدید بعمل آوردند.

 

 

بخشدار حمیل در این خصوص اظهار نمود: این پروژه در حال تکمیل بوده و بنا به اظهارات مدیر پروژه ،  آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سطح بخش می باشد.

وی افزود: در فاز اول ، این پروژه ظرفیت خرید و ذخیره سازی ۱۲ هزار تن گندم را خواهد داشت که با توسعه آن می توان در سالهای آتی ظرفیت آنرا تا حدود ۴۰ هزار تن افزایش داد.

ابراهیم پیرویسی خاطرنشان کرد: با تکمیل و توسعه این پروژه می توان تمام گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بخش حمیل را خریداری و  کشاورزان به مراکز خارج از بخش مراجعه کنند.

وی در پایان از کشاورزان پرتلاش منطقه، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی بخش حمیل تقدیر و تشکر نمود.