مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

۷۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299934|19:00 - 1396/04/18
نسخه چاپی
۷۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان هستند که با افراد تحت پوشش آنها در جمع این رقم به ۷۶۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارشامروله، ، کیومرث فلاحی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی شاخص اصلی توریستی درکشور است و برقرار کننده امنیت داخلی هر کشور است که با ایجاد رفاه و اشتغال، امنیت جامعه برقرار می شود و ایجاد کارخانه ها در کم شدن تنش اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

فلاحی به ارائه افراد تحت پوشش در استانهای دیگر و مقایسه آن با استان کرمانشاه پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه در استان کرمانشاه فقط ۳۸ درصد از مردم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این نشان می دهد از میانگین ۱۴.۵ درصد پایین تر هستیم.

وی ابراز داشت: علی رغم اینکه تلاش کردیم حوزه تامین اجتماعی را در استان توسعه دهیم اما به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری، تعطیلی بخش صنایع، پایین بودن درآمدها و ... مانع این کار شد و ما حتی نتوانستیم طلب خود را از بخش خصوصی وصول کنیم.

فلاحی اذعان داشت: با توجه به اینکه ماده ۵۰ قانون اجازه پلمپ را به ما داده است، اما هنوز بر اثر اقدامات ما هیچ کارخانه ای از رونق نیفتاده و در این راستا حتی حاضر بودیم از حق و حقوق خود بگذریم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طی مدت ۸ سال سازمان تامین اجتماعی ۸ مدیر عامل عوض کرد و این سبب شده بود سازمان از مسیر اصلی خود خروج پیدا کند اما در دولت تدبیر و امید این سازمان توانسته به مسیر اصلی برگردد.

کارکنان شورای حل اختلاف به عنوان شاغلین، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت

فلاحی تصریح کرد: طی امروز ۵۷ پروژه بزرگ در کشور در حال افتتاح هستند و از جمله آنها می توان به بزرگترین هتل ایران در مشهد اشاره کرد.

وی ادامه داد: از امروز مجدد بیمه خبرنگاران فعال است و خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان تحت پوشش هستند و کسانی که قبلا خروج کرده اند می توانند با یک معرفی نانه از صندوق اعتباری اداره ارشاد مجدد مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی شود و آن دسته از افراد که جدید هستند می توانند از طریق همین صندوق اقدام کنند.

فلاحی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۲ هزار خبرنگار در کشور طی امسال خبر داد و گفت: امیدواریم که استان کرمانشاه با اطلاع رسانی مناسب جزو استانهایی باشد که بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد.

وی همچنین ابراز داشت: امسال کشاورزان و باغداران، ورزشکاران و زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند مشمول بیمه تامین اجتماعی خواهند شد.

 فلاحی بیان داشت: امسال همچنین برای اولین بار کارکنان شورای حل اختلاف به عنوان شاغلین، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان هستند که با افراد تحت پوشش آنها در جمع این رقم به ۷۶۰ هزارنفر می رسد.

 وی افزود: تعداد مستمری بگیران در سطح استان ۴۰ هزار نفر هستند که ماهیانه ۵۸ میلیارد تومان حقوق و مزایای آنهاست.

فلاحی افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ کارگران شاغل اخراج شدند که ماهیانه حدود ۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان ماهیانه بیمه بیکاری به آنها پرداخت می شود

وی اذعان داشت: در سال گذشته از بیمه شدگان شاغل ۲ هزار و ۱۰۰نفر ازدواج کردند که به هر کدام آنها ۱ میلیون تومان هدیه ازدواج پرداخت کردیم.

وی در ادامه سخنان بیان داشت: متاسفانه در سال گذشته ۱ هزار نفر از بیمه شدگان فوت کردند که به هر کدام از خانواده آنها ۱ میلیون تومان جهت کفن و دفن پرداخت شد.

۸ هزار بیمه شده دچار بیماری شدند که ۴۸۰ هزار روز حقوق به آنها پرداخت شد

فلاحی خاطر نشان کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان زن طی سال گذشته زایمان کردند که میانگین ۸ ماه حقوق همراه با مزایا به آنها پرداخت شده است.

وی گفت: ۸ هزار بیمه شده هم دچار بیماری شدند که ۴۸۰ هزار روز حقوق به آنها پرداخت شد.

فلاحی بیان داشت: طی سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته شدند که در این راستا تعداد بازنشستگان با شاغلین برابر است و این یک فاجعه برای استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۲۴۴ نفر از بیمه شدگان دچار حادثه ناشی از کار شدند که ۱۶ نفر آنها فوت کردند.

فلاحی در ادامه بیان داشت: در سال ۹۵ ما ۱ هزار و ۵۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت کردیم که این برابر با گردش مالی ۱۰ شرکت است.

وی به بخشودگی جرائم تا اردیبهشت سالجاری اشاره کرد و افزود: در این خصوص ۲ هزار و ۸۷۰کارگاه تحت پوشش از معافیت بخشودگی استفاده کردند.

فلاحی از معرفی کارفرمای نمونه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام به جهت دلگرمی کارفرمایان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه اول ارائه خدمات را در کشور دارد، ابراز داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی کلیه خدمات در این سازمان به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه صورت می گیرد.

به گفته فلاحی در حال حاصر ۳۳ هزار راننده درون شهری و برون شهری و ۲۶ هزار کارگر ساختمانی علی رغم عدم ساخت و ساز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی همچنین از راه اندازی سیستم ارتباطات مردمی با سازمان تامین اجتماعی در هفته تامین اجتماعی خبر داد.