ورود پرونده هسته ای به مرحله ای عجیب؛

حمایت از دبه آمریکایی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300776|10:17 - 1396/06/11
نسخه چاپی
حمایت از دبه آمریکایی
پایگاه خبری امروله ، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس انرژی بین المللی انرژی اتمی از دبه جدید آمریکایی ها در قضیه هسته ای ایران حمایت کرده است.

به گزارشامروله، در روزهای گذشته بود که خبری از دبه جدید آمریکایی ها در برجام، منتشر شد. آمریکایی ها خواستار بازدید از مراکز نظامی ایران شده اند.

مواضع آمریکا در خصوص بازدید از مراکز نظامی از قول نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مطرح شده بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که پیش از این نیز آمریکا تا کنون هیچ اقدامی برای اجرای برجام انجام نداده است اما در مقابل دولت یازدهم به تعهدات خود در برجام، عمل کرد.

البته در این میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت دوازدهم نیز به فشار های آمریکایی ها واکنش داده و در این خصوص نامه ای به دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشته بود.

zarif

با این وجود با گذشت چندین روز از اظهارات هیلی، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته هیلی را تایید کرده است.

او در مصاحبه‌ای گفته است در صورت وجود شواهدی از فعالیت‌های «اتمی مشکوک» در ایران، این نهاد سازمان ملل به تمامی «اماکن مرتبط» دسترسی خواهد داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که این مصاحبه را انجام داده، اظهارات «آمانو» را با توجه به نظارت آژانس بر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) و دیدار اخیر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با مقام‌های این سازمان، مهم ارزیابی کرده است.

amani - hili

به گزارش مرصاد، در شرایطی که عملا آمریکایی ها هیچگونه اقدامی برای برجام جز دبه کردن انجام نداده اند، حمایت آمانو از مواضع آنها نشان می دهد که برجام از اساس دارای مشکل بوده است.

در حالی که منتقدان برجام بارها نسبت به مشکلات جدی در آن هشدار دادند، اما حسن روحانی در چندین نوبت واکنش تندی به منتقدان داشت. او با انواع توهین ها سعی کرد سخنان منتقدان خود را بی اعتبار سازد.

از طرف دیگر پروژه تطهیر برجام یکی دیگر از اقداماتی بود که دولت برای این قرارداد پر از مشکل انجام داد. تشبیه آن به ابر، خورشید تابان و ... نشان دهنده پروژه دولت برای حفظ برجام بود. برجامی که آمریکا مدام چه در دولت اوباما و چه در دولت ترامپ آن را نقض کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد