اخبار پلیس؛

دستگیری سارقان محموله میلگرد در استان کرمانشاه/اجرای طرح زوج وفرد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300800|15:02 - 1396/06/12
نسخه چاپی
دستگیری سارقان محموله میلگرد در استان کرمانشاه/اجرای طرح زوج وفرد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سارقان محموله ۲۰ تنی میلگرد خبر داد و گفت: ارزش این محموله هفت میلیارد ریال ارزیابی شده است.

به گزارشامروله،  سردار "منوچهر امان اللهی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال مراجعه راننده یک دستگاه کامیون به پاسگاه انتظامی "قزانچی" مبنی بر سرقت ۲۰ تن میلگرد توسط سارقان و رهاکردن وی و خودرویش در حوالی این پاسگاه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی محل دپوی محموله سرقتی در یکی از انبارهای شهر کرمانشاه شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: عوامل انتظامی پس از ورود به انبار مورد نظر، یک فروشنده اموال مسروقه را حین معامله محموله سرقتی دستگیرکردند.

سردار امان اللهی ادامه داد: شخص مالخر در بازجویی های پلیس اعتراف کرد که اموال مسروقه را از شخص دیگری خریداری کرده است، بنابراین پس از شناسایی محل اختفای مالخر، وی نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه سارقان برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند، محموله را طی دو مرحله به فروش رسانده اند، گفت: چهار سارق در این ارتباط شناسایی و در یکی از محلات شهر کرمانشاه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزش محموله سرقتی هفت میلیارد ریال ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: شش متهم این پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۶۰ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف محموله گوشی های تلفن همراه قاچاق خبر داد و گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: عوامل پلیس مبارزه با کالای قاچاق آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک محموله تلفن همراه قاچاق را که از مرزهای غربی به مقصد استان های مرزی کشور بارگیری شده بود، شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی یک تیم عملیاتی به محور تردد قاچاقچیان در محور سراب نیلوفر- کرمانشاه اعزام شد و پس از چندین ساعت تحت کنترل قرار دادن محور نهایتاً خودروی مورد نظر مشاهده و با تدابیر خاص پلیسی متوقف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۶۰ دستگاه انواع گوشی فاقد مدارک مثبته گمرکی به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال، تصریح کرد: یک قاچاقچی در این ارتباط دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده است، همچنین پرونده متشکله تحت رسیدگی قرار دارد.

دستگیری زورگیر حرفه ای در عملیات پلیس کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری یک زورگیر حرفه ای در شهر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران کلانتری ۱۵ شریعتی پس از وقوع چند فقره زورگیری در یکی از محلات شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری به واسطه اقدامات اطلاعاتی و با همکاری شاکیان و همراهی شهروندان فرد زورگیر را شناسایی و وی را در یک عملیات غافگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه توضیح داد: تاکنون شش شاکی در رابطه با این پرونده به کلانتری ۱۵ شریعتی مراجعه کرده اند و از آنجا که متهم حرفه ای و سابقه دار است، احتمال می رود افراد بیشتری از وی شاکیت کنند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و پیش از این نیز به اتهام زورگیری دستگیر شده است، عنوان کرد: وی پس از تشکیل پرونده به منظور شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

اجرای طرح زوج و فرد از ۱۵ شهریور در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد از پانزدهم شهریورماه، گفت: بدون مشارکت و همراهی مردم انجام طرح های ترافیکی و روان سازی عبور و مرور وسایل نقلیه امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ "فضل الله شیری" عنوان کرد: بدون شک لزوم همراهی آحاد مردم در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های کلان شهری بر کسی پوشیده نیست؛ براین اساس پلیس از همشهریان و هم استانی های عزیز تقاضا دارد با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و افزایش سفرهای درون شهری برای مراجعه به مراکز خرید در روزهای پایانی شهریورماه، به اخبار ترافیکی، ممنوعیت ها و اجرای طرح زوج و فرد در خیابان های مرکزی شهر توجه داشته باشند.

وی افزود: همه ساله در این فصل با افزایش تقاضای سفر در معابر منتهی به بازار مرکزی شهر مواجه می شویم و با توجه به نبود زیرساخت های ترافیکی متناسب، شاهد به وجود آمدن ترافیک سنگین در طول خیابان مدرس و خیابان های اطراف آن هستیم، به همین علت انجام طرح زوج و فرد از پانزدهم شهریور در این معابر با جدیت به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در این طرح با کلیه تخلفات رانندگی بویژه تخلفات ساکن (توقف در محل ممنوع، توقف دوبله و ...) برخورد خواهد شد، به شهروندان توصیه کرد که از مراکز خرید محلی، لوازم التحریر و سایر اقلام مورد نیاز فرزندان خود را تهیه کنند و درصورتی که قصد سفر به بازار مرکزی شهر را دارند، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از شناسایی و انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری پنج نفر خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در تشریح این خبر گفت : در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت اعضای باند تولید مواد روانگردان شیشه در یکی از روستاهای بخش بیستون، پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز کرد.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای شناسایی اعضای این باند، اضافه کرد: پس از چندین روز کار اطلاعاتی توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مخفیگاه و نحو فعالیت این باند شناسایی و سرانجام در یک عملیات منسجم این باند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین با اشاره به کشف مقادیری موادمخدر حین دستگیری این باند، گفت: سه دستگاه خودرو نیز که در زمینه حمل و جابجایی موادمخدر مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شد.

سرهنگ شکری با اشاره به دستگیری سه مرد و دو زن در این ارتباط، گفت: مجرمان پرونده پس از انجام تحقیقات به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با قرار صادر توسط مقام قضایی روانه زندان شدند.

دستگیری ۸۶ سارق در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۲۷ فقره انواع سرقت در شهرستان کشف و ۸۶ مجرم در این ارتباط دستگیر و پس از اثبات جرم روانه زندان شده اند.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه سرقت مغازه ۱۰۰ درصد، اماکن دولتی ۳۳ درصد، سرقت خودرو ۴۱ درصد، محتویات داخل خودرو ۴۱ درصد، احشام ۴۸ درصد، جیب بری ۱۰۰ درصد و سایر سرقت ها ۵۶ درصد کاهش وقوع داشته است.

وی افزود: طی مدت مذکور کشفیات سرقت داخل خودرو ۳۳ درصد، خودرو ۱۷۸درصد، موتور سیکلت ۵۰ درصد و کیف قاپی ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، همچنین کشفیات انواع مواد مخدر در این مدت در شهرستان نسبت به پنج ماهه سال گذشته افزایش ۸۳ درصد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این مدت ۱۲۷ فقره انواع سرقت در شهرستان توسط عوامل انتظامی و پلیس های تخصصی کشف و ۸۶ مجرم در این ارتباط دستگیر و پس از اثبات جرم روانه زندان شده اند.

کتاب "کشورهای در حال توسعه و مبارزه با مواد مخدر" ترجمه و چاپ شد

کتاب «کشورهای در حال توسعه و مبارزه با مواد مخدر» توسط دفتر تحقیقات کاربردی ف. ا.ا. کرمانشاه و دانشگاه علوم انتظامی امین ترجمه و چاپ شد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: ترجمه آثار علمی معتبر و اشاعه مفاهیم آنها از جمله رهیافت های کارآمد و اثربخش است که می توان در سایه آن بستری مناسب برای حرکت نخبگان و کارشناسان علوم پلیسی در کشورمان ساخت.

سرهنگ "حشمت سهیلی" افزود: کتاب «کشورهای در حال توسعه و مبارزه با مواد مخدر» نوشته فیلیپ کیفیر و نورمن لویزا (استادان اقتصاد دانشگاه واشنگتن) که با حمایت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه توسط دکتر اکبر وروایی و حمید فاطمی موحد از همکاران پژوهشی این دفتر، ترجمه شده است، اخیراً توسط دانشگاه علوم انتظامی امین چاپ و منتشر شد.

وی تصریح کرد: تاریخچه تأسیس نظام کنترل مواد افیونی، تحلیل تجارت مواد مخدر افیونی، بررسی تطبیقی منافع حاصل از تولید و قاچاق کوکائین و هروئین در افغانستان و کشورهای منطقه آند و واکنش به مشکلات حاصل از اقتصاد مواد مخدر در افغانستان از جمله سر فصل های این کتاب ۳۷۶ صفحه ای می باشد که کار نظارت علمی آن را سرهنگ "محمدرضا آمویی" «کارشناس ارشد مبارزه با مواد مخدر و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه» بر عهده داشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد