واکنش سعد الحریری به سخنان حسن روحانی درباره لبنان

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301591|12:14 - 1396/08/02
نسخه چاپی
واکنش سعد الحریری به سخنان حسن روحانی درباره لبنان
سعد الحریری نخست وزیر لبنان به سخنرانی اخیر رئیس جمهور ایران در صفحه توییتر خود واکنش نشان داد و مدعی شد کشورش سرپرست خارجی نمی خواهد.

به گزارشامروله،  «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان و از سیاسیون نزدیک به عربستان  به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران که گفته بود "امروز عظمت اسلام عظمت محوری اسلامی،‌ عظمت ملت ایران در منطقه از هر زمان دیگر بیشتر است و در عراق، سوریه،‌ لبنان،‌ شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس کجا است که بدون ایران و بدون نظر ایران بشود یک اقدام سرنوشت‌ساز را انجام داد"، واکنش نشان داده است.

سعد الحریری در صفحه توییتر خود مدعی شده است که کشورش سرپرست خارجی نمی خواهد و اجازه نخواهد داد به عزت لبنان اهانت شود.

وی  در توییتر خود نوشته: سخنان روحانی که هیچ تصمیمی در لبنان بدون ایران گرفته نمی شود، مردود است و قابل قبول نیست، لبنان کشوری عربی و مستقل است و سرپرست خارجی نمی خواهد و اجازه اهانت به عزت خود را نمی دهد.

کاربران لبنانی اما در پاسخ به توییت نخست وزیر به او یادآوری کرده اند که ایران همواره از لبنان حمایت کرده است، یک کاربر لبنانی در پاسخ به توییت نخست وزیر این کشور نوشته: روزی که جنگنده های صهیونیست ها لبنان را بمباران می کردند، اعراب منتظر نابودی ما بودند این ایران بود که در کنار ما ایستاد. این کاربر نوشته: شیخ سعد تو می توانی اعراب را دوست داشته باشی اما نمی توانی ما را وادار کنی تا قاتلانمان یعنی عربستان را دوست داشته باشیم، ریشه تروریسم عربستان است و کشورهای جهان عرب را ویران کرده، همان کشورهایی که ایران آباد می کند.

یک کاربر دیگر لبنانی هم نوشته: استانداردهای دوگانه جناب نخست وزیر، دخالت های آشکار عربستان در لبنان را نمی بینید؟ یا اینکه پول انسان را کور می کند؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد