سرپرست شبکه دامپزشکی هرسین خبر داد:

امحاء ۱.۵ تن خوراک آلوده در هرسین

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301656|13:09 - 1396/08/06
نسخه چاپی
 امحاء ۱.۵ تن خوراک آلوده در هرسین
مرصادنیوز: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از امحاء ۱.۵ تن خوراک آلوده به قارچ در این شهرستان خبر داد.

به گزارشامروله، صیاد غلامی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از امحاء ۱.۵ تن خوراک آلوده به قارچ در شهرستان هرسین خبر داد و  اظهار داشت: در بازرسی های مستمر صورت گرفته حدود ۱.۵ تن خوراک دام و طیور آلوده به قارچ از  کارخانه های شهرستان هرسین کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه محموله کشف شده پس از ضبط در دو مرحله مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: پس از مثبت اعلام شدن آزمایشات ومحرز شدن آلودگی خوراک کشف شده به قارچ با حکم دستگاه قضایی این محموله امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین با اشاره به بازرسی های صورت گرفته مستمر بر فعالیت های کارخانه های خوراک طیور و دام شهرستان هرسین افزود: در تمامی نظارت های دامپزشکی بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور محصول تولیدی آنها پس از نمونه گیری تا حصول نتیجه آزمایش اجازه توزیع و فروش به آنها داده می شود.

غلامی همچنین به دامداران و پرورش دهندگان طیور نیز توصیه کرد که خوراک دام و طیور مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه نهاده های دامی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت کارشناسان این اداره کل اقدامات لازم را انجام دهند.