سفیر عربستان در یمن: ریاض به دنبال حل سیاسی بحران یمن است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301664|13:19 - 1396/08/06
نسخه چاپی
سفیر عربستان در یمن: ریاض به دنبال حل سیاسی بحران یمن است
سفیر عربستان در یمن مدعی شده کشورش از راهکار سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می کند این در حالی است که گزارش ها حاکی از تلاش ریاض برای افزایش موج حملات خود علیه یمن است.

به گزارشامروله، به نقل از روزنامه «الحیات»، «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن مدعی شده که کشورش به دنبال فعال سازی راهکار سیاسی برای پایان جنگ یمن است.

وی همچنین ادعا کرده ریاض از تلاش های اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در یمن برای حل بحران و بازگشت گروه های مذاکره کننده به میز مذاکرات حمایت می کند.

آل جابر به روزنامه الحیات گفت که تلاش ها در شرایط فعلی فعال سازی روند سیاسی و دعوت از گروه ها و جریان های یمنی برای همکاری با فرستاده سازمان ملل برای بازگشت به مذاکرات است.

وی تأکید کرد که اسماعیل ولد الشیخ باید با همه جریان های یمنی گفتگو کند تا از دیدگاه آنها آگاه شود پس از آن ایده ها و پیشنهادهای خود را ارائه کند.

سفیر سعودی در حالی از تلاش کشورش برای حل بحران می گوید، که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور به رویترز گفته بود این کشور به جنگ خود علیه یمن ادامه خواهد داد تا نتایج مورد نظر خود را محقق کند.

روزنامه العرب در این خصوص نوشته که در راستای همین اظهار نظر منابع سیاسی یمنی از تلاش ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای بررسی جامع تحولات یمن خبر داده اند تا بر اساس آن میزان حملات برای پایان جنگ افزایش پیدا کند.

به گفته این منابع یکی از اولین گام های شاهزاده سعودی دراین زمینه اخراج قطر از ائتلاف عربی خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد