در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کرمانشاه مطرح شد:

انتقال میدان اول شهر به جاده قدیم/جابجایی چند روستا در حاشیه سدها

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301720|11:54 - 1396/08/10
نسخه چاپی
انتقال میدان اول شهر به جاده قدیم/جابجایی چند روستا در حاشیه سدها
مرصادنیوز: انتقال میدان اول شهر کرمانشاه به جاده قدیم کرمانشاه و جابجایی چند روستا در حاشیه سدها از موارد مطرح شده در در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کرمانشاه بود.

به گزارشامروله،  کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کرمانشاه امروز چهارشنبه در محل معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص موارد مورد بررسی در این جلسه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این جلسه ۳ محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه محور اول را چندین مورد تغییر کاربری در شهرستان گهواره اعلام کرد و گفت: در این محور ۱۴ مورد بررسی شد.

وی افزود: مورد دوم در مجموعه ای است که سپاه می خواهد در ابتدای شهر کرمانشاه سر سه راهی جاده قدیم بسازد که این مجموعه خوشبختانه هم یک مجموعه مسکونی بوده و هم موزه فضای سبز است که همراه با موزه دفاع مقدس اجرا می شود.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح فوق میدان امام خمنی(ره) یا میدان فرودگاه که هم‌اکنون میدان اول شهر است به اینجا منتقل می شود و یک میدان در اینجا طراحی می شود که میدان ورودی شهر باشد.

نیک کردار ادامه داد: در کنار این طرح یک تقاطع غیرهمسطح زیرگذر هم در حال طراحی است که مجموعه اینها طرحی را تشکیل می داد که در جلسات کارروه زیربنایی در مورد آن خیلی صحبت کردیم. چرا که خارج از محدوده قانونی بود و قاعدتا باید به این کارگروه می‌آمد که همه مسائلش به لحاظ فنی حل شود و خوشبختانه هم اکنون حل شد و طرح آن تصویب شد و به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای تصویب نهایی می رود.

وی مبحث سوم را مربوط به جابجایی چند روستا در حاشیه سدهای استان عنوان کرد و گفت: این چند روستا در دریاچه سد قرار می گرفتند و باید جابجا می شدند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بنابر موارد فوق ۲ روستا در حاشیه سد زمکان، یک روستا در حاشیه سد جامیشان، در حاشیه سد شهدای گمنام یک روستا باید جابجا می شد که طی دستورالعملی از وزارت کشور باید مراحلی را به لحاظ فنی و امکان سنجی و... طی کنند تا مشکلی پیش نیاید، لذا این موارد در جلسه مطرح شد وبراساس کار کارشناسی جابجایی این روستاها تصویب شد تا در محل جدید دوباره بازسازی شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد