مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه مطرح کرد:

انجام۱۱ مورد همکاری فرهنگی کتابخانه‌های استان با شهرداری کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301779|11:59 - 1396/08/14
نسخه چاپی
 انجام۱۱ مورد همکاری فرهنگی کتابخانه‌های استان با شهرداری کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، از انجام ۱۱ مورد همکاری کتابخانه‌های عمومی استان با سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در قالب تفاهم نامه مشترک بین این دو نهاد خبر داد.

به گزارشامروله، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی امروز یکشنبه در محل سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار در این مراسم در خصوص این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد یک همکاری و تعامل خوب بین شهرداری و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به امضا رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: هدف این است که پس از امضای این تفاهم نامه بتوانیم گام موثری را برای شهر برداریم و در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر کرمانشاه اثرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: تعهدات کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این تفاهم‌نامه ۱۱ بند است که طی آن کتابخانه های عمومی در برگزاری نمایشگاه‌ها و گردهمایی های علمی و فرهنگی، کمک از نویسندگان بومی، اهدای محصولات فرهنگی به سازمان شهرداری، اطلاع رسانی و معرفی برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری در کتابخانه های عمومی، برگزاری نشست‌های مشترک کتابخوان، برگزاری مراسم نقد کتاب به صورت مشترک، راه اندازی ایستگاه های مطالعه در اماکن پرتردد شهری مثل پارک ها، بانک ها، فرودگاه و... با سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه همکاری داشته باشد.

خونسار از همکاری با سازمان فرهنگی شهرداری در موارد دیگر چون کتابخانه‌های سیار خبر داد و تصریح کرد: این سح از تعاملات نهاد کتابخانه‌های عمومی با شهرداری ها برای اولین بار است که در سطح کشور و نه تنها استان کرمانشاه اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: تاکنون انعقاد چنین تفاهم نامه ای را در سطح کشور نداشته ایم و با توجه به دیگاه فرهنگی سرپرس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه توانستیم این اتفاق خوب را در استان کرمانشاه رقم بزنیم.

لازم به ذکر است، در این مراسم تفاهم نامه مشترک بین نهاد کتابخانه های عمومی استان و سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه منعقد و به امضا رسید.