سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری در عرصه کتابخوانی کمک به توسعه فرهنگی کرمانشاه است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301780|12:00 - 1396/08/14
نسخه چاپی
 سرمایه‌گذاری در عرصه کتابخوانی کمک به توسعه فرهنگی کرمانشاه است
مرصادنیوز: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، سرمایه‌گذاری در عرصه کتابخوانی را کمک به توسعه فرهنگی کرمانشاه دانست.

به گزارشامروله،  مهدی عبدالمالکی امروز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در مورد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه در واقع قرار است اهدافی را در راستای برگزاری برنامه‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی محقق کند.

وی افزود: رویکرد ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه این است که در حوزه فرهنگ، هنر و حوزه اجتماعی، از تخصص‌هایی که در سطح استان وجود دارد، نهایت استفاده را بکنیم و در قالب برنامه‌های مشترک به رونق و جلوه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر کمک کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کل برنامه‌هایی که از این پس در حوزه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در حوزه کتابخوانی قرار است اجرا شود، با هماهنگی دوستان و همکاران اداره‌کل کتابخانه‌ها خواهد بود و در تفاهم‌نامه مفاد ریز این احصا شده است.

وی گفت: قرار است در آینده نزدیک از این تفاهم نامه یک برنامه عملیاتی استخراج شود و در بازه های سه ماهه و فصلی این برنامه رصد شود و منجر به این شود که فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتابخوانی در سطح شهر بتواند بیشتر و  اثرگذار تر شود.

عبدالمالکی تاکید کرد: ما هر چه قدر در این عرصه سرمایه‌گذاری کنیم و برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف تلاش کنیم در واقع به توسعه فرهنگ و فکری جامعه کمک کرده ایم.

وی  ادامه داد: همچنین ما یک سری برنامه ها داریم که در سطح آموزش و پرورش و در سطح طرح مسجد محوری خود ما این فعالیت ها تعمیم پیدا کند و بتوانیم علاوه بر درگیر کردن بیشتر شهروندان کرمانشاهی در عرصه کتاب و کتابخوانی، کارهای اثرگذار و مانایی هم در سطح ملی با همکاری اداره کل کتابخانه های استان داشته باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح و خاطرنشان کرد: این اولین تفاهم نامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه است و در دو هفته اخیر با اغلب نهادها و سازمان های فرهنگی ارتباط گرفتیم و با تمامی آنها تفاهم نامه های همکاری در حال آماده شدن و شکل گرفتن است.

وی افزود: معتقدیم دامنه های فعالیتهای ما در شهر به صورت تخصصی به حوزه های تخصصی مربوط می شود و نقش ما یک نقش تسهیلگری و همکاری و تعامل با این دستگاه‌ها در حوزه های تخصصی خواهد بود.

عبدالمالکی گفت: امیدواریم بتوانیم گام هایی را برداریم که همشهریان خوب و ارجمند ما بهتر و بیشتر از خدمات فرهنگی و اجتماعی که در سطح شهر قابل ارائه است، بهره مند شود.