معاون دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان کرمانشاه در ایام اربعین

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301829|13:40 - 1396/08/16
نسخه چاپی
تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان کرمانشاه در ایام اربعین
معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت های دامپزشکی بر فعالیت کلیه مراکز فرآورده های خام دامی خبر داد و گفت: هدف از آن تامین سلامت زائران اربعین است.

به گزارشامروله، ، علیرضا امیری امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به تردد زوار در ایام اربعین از استان کرمانشاه اظهار داشت: دامپزشکی برای تامین سلامت زوار بر فعالیت مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و موکب های برپا شده در استان نظارت های لازم را اعمال می کند.

وی با بیان اینکه در صورت بازگشایی مرز این نظارت ها تا موکب های شهرستان های قصرشیرین برقرار خواهد بود، گفت: در غیر این صورت نیز تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی از شهرستان کنگاور تا شهرستان اسلام آباد غرب اعمال می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: نظارت های دامپزشکی توسط کارشناسان با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان، جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه در سطح شهرستان هایی که در مسیر تردد زوار قرار دارند تشدید می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت رستوران ها، سالن های غذا خوری، هتل ها، کبابی ها، جگرکی ها و همچنین مراکز عرضه فرآورده های خام دامی تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین سلامت زوار در اولویت های مهم اداره کل دامپزشکی قرار دارد خاطر نشان کرد: با متخلفین بهداشتی و یا سود جویانی که بخواهند سلامت زوار را تهدید کنند برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر امیری با اشاره به غذای اغلب موکب ها که از گوشت مرغ تهیه می شود خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کارشناسان در اعمال نظارت ها، توصیه های لازم را نیز به موکب داران خواهند داشت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم شریف استان که سعادت میزبانی زوار سرور و سالار شهیدان را پیدا کرده اند خواست هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش و یا انتقاد خود را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.