حماس تشکیلات خودگردان را مسئول شرایط فاجعه بار بهداشتی غزه دانست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 302632|10:54 - 1396/10/07
نسخه چاپی
حماس تشکیلات خودگردان را مسئول شرایط فاجعه بار بهداشتی غزه دانست
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول شرایط فاجعه بار بهداشتی در نوار غزه دانست.

به گزارشامروله،  به نقل از فلسطین الیوم، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش بهداشتی در غزه شاهد شرایط فاجعه آمیز و در آستانه فروپاشی است، گفت: تشکیلات خودگردان به وظایف خود در نوار غزه عمل نمی کند و اقدامات تنبیهی رئیس تشکیلات خودگردان علیه غزه ادامه دارد.

وی افزود: وظیفه ملی - اخلاقی و انسانی می طلبد که رئیس تشکیلات و رئیس دولت وظایف خود را به صورت کامل برای مردم کرانه باختری و غزه به یک اندازه انجام دهند.

حماس پیش از این اعلام کرده بود: ما از دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمدالله می خواهیم به طور کامل به مسئولیت ها و وظایفش در نوار غزه عمل کند یا محاصره ظالمانه مردم غزه را لغو کند یا استعفا کند تا دولت نجات ملی تشکیل شود.

فتح و حماس پیش تر توافق کرده بودند که دولت وفاق ملی برای به عهده گرفتن تمامی وظایف و مسئولیت خود در نوار غزه می بایست مراحل اداری را تا اول دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آذر ۹۶) طی کند و تمامی مشکلات ناشی از اختلافات برطرف شود.

براساس این توافق همچنین کارمندان نوار غزه باید تا اول فوریه ۲۰۱۸ (۱۲ بهمن ) و ارائه راه حل از سوی کمیسیون اداری و قانونی فلسطین تمامی حقوق خود را دریافت کنند.