امام حسین (ع) مسیر ولایت‌مداری و شهادت طلبی را باز کرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314341|12:32 - 1400/05/28
نسخه چاپی
امام حسین (ع) مسیر ولایت‌مداری و شهادت طلبی را باز کرد
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) مسیر عدالت طلبی، ولایت‌مداری و شهادت طلبی را باز کرد.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگارمرصادنیوز، اظهار داشت: همانگونه که امام حسین(ع) فرمودند در مقطعی حساس دین خدا را که حضرت رسول(ص) به ما رساند توسط حکام ناجوانمرد آن زمان از مسیر خود خارج شد پس به قیام علیه حکومتی پرداخت که به ظلم تشکیل شده بود و سران آن را افرادی تشکیل می‌دادند که بویی از اسلام نبرده بودند.

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) فرمودند من برای سه چیز قیام کردم؛ امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و اصلاح امت جدم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر برای این است فردی که بر مسند حکومت نشسته بود شخصی میمون باز و مست بود لذا باید این منکر که در جامعه رواج یافته از اریکه قدرت پایین کشیده شود پس نیاز بود فردی در مقابلش قدعلم کند که در آن ام امام حسین(ع) بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه جامعه با این حاکم فاسق همراه شده بودند و مردم به سوی این منکر رفته بودند امام حسین(ع) کوشید تا مردم را به سوی معروفاتی که پیامبر(ص) از قبل معرفی کرده بود دعوت کند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام اقامه نماز بود که از مسیر خود خارج شده بود زیرا دستور داده بودند نماز جمعه را روزهای چهارشنبه‌ اقامه کنند در حالی که بدعت در دین حرام است و افراد حق ندارند دین را کم و زیاد کنند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند دین را کامل به شما رساندم تا به آن عمل کنید درحالی که بی اهمیتی به نماز در جامعه یزیدی رواج داده شد.

وی افزود: همچنین امام حسین(ع)  برای اصلاح امت جدش قیام کرد که از مسیر اصلی خود خارج شده بود زیرا  مسیر اصلی همراه با حق‌طلبی، عدالت‌طلبی، شهادت‌طلبی است درحالی که با ظلم، جور و دنباله روی شیطان همراه شده بود که حضرت سیدالشهداء این مسیر را دیدند و برای اصلاح امت جد خود قدم برداشتند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اينکه در آن زمان خوبی هایی که پیغمبر(ص) به جامعه تزریق کرده بود به بدی تبدیل شده بود، گفت: پیغمبر(ص) مردم را به نماز، قرآن، خدا و پیروی از ائمه(ع) دعوت کرده بود اما آنها دین را به حاشیه برده بودند و جامعه ای شیطانی ایجاد کرده بودند پس امام حسین(ع) این قیام را انجام داد.

وی افزود: هنگامی که به قیام امام حسین(ع) نگاه می‌کنیم درمی یابیم در هر زمانی حسین و یزیدی وجود دارد که باید در کنار حسین زمان ایستاد و برای دفاع از وی در مقابل یزید ایستاد مثل هدفی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد که از این طریق دشمنان را به عقب برانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند اگر آنها کار را به جایی برسانند که در مقابل امت اسلامی بایستند ظلم است و این اتفاق نخواهد افتاد بلکه قیام حسینی رخ می‌دهد.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: قیام حسینی برای این است که جامعه آماده شود زیرا ظلم، بی عدالتی و نامردی در حال فراگیری جامعه جهانی است پس مردم حسینی باید به حق قیام کنند و از اکنون باید تمرینات شروع شود تا  زمانی که حسین زمان از ما درخواست که مقابل ظلم و جور بایستیم مثل عبیدالله ابن حر نگوییم کار داریم.

حجت الاسلام احمدی گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) مسیر عدالت طلبی، ولایت‌مداری و شهادت طلبی را باز کرد.

وی افزود: درسی که از عاشورا گرفته می شود این است اکنون که مردم به واسطه سیدالشهدا(ع) در حال حق طلبی هستند اگر این روحیه باقی بماند تا حسین زمان که به گفته سید حسن نصرالله مقام معظم رهبری حسین زمان است فرمان دهد در کنارش بایستیم که این ایستادگی به قیام امام زمان( عج ا...) بینجامد.