حذف قیمت گذاری دستوری خودرو با وجود ممنوعیت واردات، اجحاف به مردم است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314526|12:41 - 1400/08/09
نسخه چاپی
حذف قیمت گذاری دستوری خودرو با وجود ممنوعیت واردات، اجحاف به مردم است
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:حذف قیمت گذاری دستوری خودرو درصورتی که اجازه دهند واردات خودرو آزاد شود، خوب است اما تا زمانی که واردات خودرو ممنوع باشد و بخواهند آن را از دستوری خارج کنند اجحاف به مشتریان و مردم است.

به گزارش امروله ،حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگارمرصادنیوز،  درباره زمزمه هایی مبنی بر حذف قیمت گذاری دستوری خودرو اظهار داشت: حذف قیمت گذاری دستوری خودرو در صورتی که اجازه دهند واردات خودرو آزاد شود، خوب است اما تا زمانی که واردات خودرو ممنوع باشد و بخواهند آن را از دستوری خارج کنند اجحاف به مشتریان و مردم است.

وی افزود:رقابت در عرصه آزاد و نبودن قیمت گذاری دستوری خوب است که هزینه های تولید کنندگان هم جبران شود البته جایی هم ممکن است ضرر کنند اما  اینکه قیمت گذاری دستوری نباشد و خودرو ساز با وجود انحصار و ممنوعیت واردات، هرچه بخواهد قیمت ها را افزایش دهد، حاصل آن ضرر مردم خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: اگر در یک فضای رقابتی که واردات آزاد است و خودرو ساز به آن قیمت واقعی، خودرو بفروشد و خودرویی رقابتی تولید کند این به سود خودرو ساز و مردم است.

وی درباره طرح ساماندهی بازار خودرو عنوان کرد: طرحی کارشناسی در کمیسیون صنایع مجلس تحت عنوان ساماندهی بازار خودرو در دست اقدام است که گام نخست آن نگاه به رفع انحصار خودرو است، گام دوم در کیفیت محوری و گام سوم آن نظارت بر بازار است.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار دارد و به محض نهایی شدن اعلام وصول خواهد شد و روند اداری خود را در چرخه قانون گذاری پیدا می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان ‌کرد: امیدواریم که بتوانیم گامی را در جهت ارتقای خودرو پیش ببریم‌.