آزادی محکوم قصاص نفس با رضایت اولیای دم در صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314546|21:21 - 1400/08/24
نسخه چاپی
آزادی محکوم قصاص نفس با رضایت اولیای دم در صحنه
دادگستری شهرستان در کنار فرایند سازش برای برخورد با افرادی که مخل نظم و اسایش شهروندان هستند مصمم است و طی دو ماه اخیر سه نفر از محکومان قتل عمدی قصاص گردیده اند.

به گزارش امروله ،رئیس دادگستری صحنه صبح امروز در بازدیدی از قبل اعلام نشده از شعب شورا و ستاد صبر شهرستان بازرسی کرد و ضمن تقدیر از آقای کرم قزوینه سرپرست شورا از عملکرد مطلوب کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف صحنه قدردانی نمود.

 

عزیزی در این دیدار  به اعضای شورا تاکید نمود در پرونده هایی که امکان سازش وجود دارد از تلاش برای سازش مایوس نشوند و به دنبال سازش عادلانه و منصفانه باشند مطلوب آن است که نتیجه سازش با کمی مسامحه فی الواقع رسیدن مظلوم به حقش باشد و صرفا در این حالت است که سازش طرفین ماندگار و بین متنازعین الفت و صلح برقرار می شود و اصولا تلاش اعضا نباید برای صرفنظر کردن ذیحق از حقوق خود باشد.

 

عزیزی اظهار داشت از زمان شروع فعالیت گروه های مصلحین و مداخله به موقع و موثر در اختلافات ساکنین شهر و روستا به فضل الهی بجز یک مورد قتل خانوادگی که طی آن دو نفر از اعضای یک خانواده به قتل رسیدند شاهد جنایت دیگری در شهرستان نبوده ایم.

 

دادگستری شهرستان در کنار فرایند سازش برای برخورد با افرادی که مخل نظم و اسایش شهروندان هستند مصمم است و طی دو ماه اخیر سه نفر از محکومان قتل عمدی قصاص

گردیده اند.

 

لازم به ذکر است با تلاش دادگستری شهرستان اولیاء دم یکی از پرونده های قصاص  رضایت خود را به یک نفر از محکومان به قصاص نفس که بیش از هیجده سال است در زندان مرکزی کرمانشاه تحمل حبس می نماید اعلام نمودند و بزودی این فرد از زندان آزاد خواهد شد.