مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛ عدم ابتلای دانش آموزان کرمانشاهی به ویروس کرونا

سرویس: اخبار استانکد خبر: 314664|22:50 - 1400/09/16
نسخه چاپی
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛ عدم ابتلای دانش آموزان کرمانشاهی به ویروس کرونا
کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عدم ابتلای دانش آموزان کرمانشاهی به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش امروله ،مجید یزدان‌پناه در گفتگو باخبرنگار مهراظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده در استان کرمانشاه ۹۰ درصد دانش‌آموزان نوبت نخست و بیش از ۸۰ درصد نوبت دوم واکسنکرونارا دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه مدارس و هنرستان‌ها در مناطق کم جمعیت و شهرستان‌هایی که در وضعیت زرد قرار داشتند بازگشایی و از ۱۵ آبان ماه به بعد در مرکز استان کرمانشاه فعالیت مدارس در مقطع متوسطه دوم به صورت نیمه حضوری فعالیت خود را آغاز کردند و از ابتدای آذر ماه تمامی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به طور ۱۰۰ درصد بازگشایی و در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر شرایط حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و واکسیناسیونکرونافراهم است.

یزدان پناه با اشاره به امتحانات پایان ترم دانش آموزان، بیان کرد: طبق آخرین تصمیمات گرفته شده امتحانات پایان ترم دانش آموزان در ۲ مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مدارس برای آموزش اجباری نبوده و تا زمانی که واکسیناسیون کامل از سوی دانش آموزان انجام نگیرد و ابلاغیه‌ای از سمت وزارت آموزش و پرورش داده نشود حضور دانش‌آموزان با همین رویه ادامه دارد و محدودیتی برای حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان وجود ندارد.

یزدان پناه با اشاره به عدم ابتلاء دانش آموزان استان کرمانشاه به کرونا، گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر حضور دانش آموزان مبتلا به کرونا در مدارس داده نشده و چنانچه دانش آموزی مشکوک یا مبتلا به این بیماری شناسایی شود تا زمانی که بهبودی کامل حاصل شود از حضور در مدرسه منع می‌شود و در صورتی که متوجه در خطر بودن سایر دانش آموزان در کلاس و مدرسه باشیم آن مدرسه تا زمان بهبودی دانش آموزان تعطیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: از خانواده‌ها و دانش آموزانی که تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و فرزندان خود هر چه سریع‌تر به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند.