جبهه متحد باید برای رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد

سرویس: سیاسیکد خبر: 314886|21:37 - 1400/10/03
نسخه چاپی
جبهه متحد باید برای رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد
تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای گفت: پارو زدن در جهت‌های متفاوت راه به جایی نمی‌برد و جبهه متحد باید برای رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد.

به گزارش امروله ، به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخیر در یک پیام توئیتری نوشته بود: ضرب‌الاجل چند هفته‌ای برای غرب است نه ایران. اگر شما برای رسیدن به یک توافق خوب جدی هستید، از لجاجت دست بردارید. زمان به نفع شما پیش نمی‌رود.

در واکنش به این پیام توئیتری عمویی، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم نوشت: ما بر اساس این ذهنیت پیش می‌رویم که همه ما در یک قایق هستیم. هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد. ایران شریک ارزشمند و محترم ما است و برای یافتن راه‌حل‌هایی که مورد اجماع تمامی طرف‌ها باشد، به یکدیگر نیاز داریم.

در پاسخ به توئیت اولیانوف، عمویی در پیام توئیتری دیگری نوشت: آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این قایق بیرون پرید و حتی سعی کرد آن را غرق کند؛ و البته کشورهای اروپایی هم فقط تماشا کردند. «توافق صرفا برای توافق» شبیه یک کرجی کهنه است که ممکن است آمریکا بخواهد تا سال ۲۰۲۵ دوباره آن را غرق کند! برای شناور نگه داشتن این قایق تضمین لازم است. پارو زدن در جهت‌های متفاوت راه به جایی نمی‌برد. جبهه متحد باید برای رفع تحریم ها علیه ایران باشد.

پیش از این، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که مذاکرات طرف‌های برجام در وین، دوشنبه آینده از سر گرفته خواهد شد.