به گزارشامروله، محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: تنها دانشآموزانی که از حد بالایی از نبوغ برخوردار باشند و از نظر جسمی نیز توان رقابت با دانش آموزان بزرگتر از خود را داشته باشند می توانند در جهشی درس خواندن موفق باشند.
احمدی افزود: دانش آموزانی می توانند جهشی درس بخوانند و در آن موفق باشند که از نظر رشد سنی و عقلی بالاتر از هم سن و سالهای خود باشند.
این کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی افزود: جهش درس خواندن تنها در مورد دانش آموزان با استعداد و با نبوغ بالا توصیه میشود و بهتر است تنها دانش آموزانی که تیز هوش و نخبه هستند جهشی درس بخوانند.
احمدی در ادامه با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دلیل آسان بودن نسبی دروس قابلیت رقابت بین دانش آموزان بالاتر است، گفت: به همین دلیل دانش آموزانی که جهشی درس خوانده اند در دوره ابتدایی با مشکلات زیادی روبرو نیستند، اما این مسئله در سطوح بالاتر تحصیلی که دانش آموزان قدرت رقابت کمتری با همسالانشان دارند می تواند آسیبهایی را به آنان وارد آورد.
این کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که جهشی درس می خوانند بیشتر آسیب پذیر بوده و در معرض سرخوردگی قرار دارند، به خانواده ها توصیه کرد: تنها در صورت برخورداری فرزندانشان از هوش بالا که تعریف خاص خود را دارد برای جهش درس خواندن او برنامهریزی کنند.
احمدی با بیان اینکه گاهی دانش آموزی که از سطح نسبتا بالایی از هوش برخوردار است در آزمون جهشی شرکت کرده و به دلیل آسان گیری و ارفاق هایی که در مورد او رخ می دهد چه بسا بتواند با معدل بالا یک پایه را به صورت جهشی خوانده و در پایه بالاتری ادامه تحصیل دهد، اما این معدل بالا که در واقع ناشی از توانایی های او نیست می تواند در آینده آسیب هایی را به او وارد آورد.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد