اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی از اول دی در مراکز درمانی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 314849|22:49 - 1400/09/30
نسخه چاپی
اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی از اول دی در مراکز درمانی
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از فردا در سراسر کشور و در تمامی مراکز ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرنگار مهر، شهرام غفاری در ارتباط با شبکه خبر در خصوص اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: بر اساس قانون، از فردا نسخه‌نویسی الکترونیکی الزامی و اجباری می‌شود که این اجبار فقط برای تأمین اجتماعی نیست بلکه سایر سازمان‌های بیمه‌گر را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی از چهار سال قبل اقدام به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز ملکی خود کرده است، گفت: از فردا این طرح به صورت گسترده در تمامی مراکز اجرایی می‌شود و از تمامی امکانات لازم برای اجرا مهیاست.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: مراکز دولتی و دانشگاهی و همچنین برخی از پزشکان ممکن است در اجرا با مشکلاتی روبرو شوند که تمهیدات لازم از سوی سازمان تأمین اجتماعی در این خصوص اندیشیده شده و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

غفاری اظهار داشت: از تمامی پزشکان درخواست می‌کنیم که در اجرای این قانون با ما همکاری کنند و احیاناً اگر مشکلی در قطعی سیستم یا برق به وجود آمد، می‌توانند از نسخ کاغذی در آن لحظه استفاده کنند و مطمئن باشند برای پزشک و بیمه شده مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در اجرای این طرح راه‌های سوءاستفاده بسته شده است یا خیر؟ گفت: سوءاستفاده در نظام نسخه‌نویسی همانند نظام‌های دیگر وجود دارد اما خوشبختانه نظارت بر سیستم‌های الکترونیک راحت‌تر است و تمهیدات لازم اندیشیده می شود. امروز اگر بیمه‌شده‌ای از کد ملی در دو استان استفاده کند، متوجه آن می‌شویم و بلافاصله می‌توانیم این موضوع را بررسی و پیگیری کنیم به همین دلیل از نظر پایش، اجرای این طرح هوشمندانه‌تر شده است.

غفاری ادامه داد: سیستم‌ها نیاز به توسعه دارند چرا که در دنیا از ۱۰ سال پیش نسخه نویسی الکترونیک آغاز شده درحالی‌که در کشور ما چهار سال است که نسبت به اجرای این موضوع اقدام کرده‌ایم و از فردا این طرح با شتاب بیشتری اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی، با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، پرونده الکترونیک برای بیمه‌شدگان تشکیل می‌شود و مردم راحت‌تر می‌توانند خدمات درمانی و بیمه‌ای را دریافت کنند.