به گزارشبولتن نیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود رسولینژاد با اشاره به تصویب آییننامه تاسیس فرودگاههای کشور به منظور برطرف شدن خلأ در این زمینه، اظهار کرد: طی هفته گذشته آییننامهای به تصویب دولت رسید که ضوابط تاسیس فرودگاه جدید را مشخص میکند.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: آییننامه تاسیس فرودگاههای جدید با همکاری سازمانهای هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور تدوین و در هیات دولت تصویب شد زیرا در این زمینه خلأ قانونی وجود داشت و برطرف کردن آن الزامآور بود.
وی خاطر نشان کرد: براساس یکی از بندهای آییننامه تاسیس فرودگاههای جدید، هرگونه تاسیس فرودگاه باید به سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته فضای کشور اعلام شود و پس از بررسی، مجوزهای اجرای طرح به متقاضیان تاسیس داده شود.
رسولینژاد با بیان اینکه قبل از این پروسه تاسیس فرودگاه جدید به همین شکل در جریان بود، تاکید کرد: آییننامه تصویبشده اخیر در هیات دولت پروسهی کسب مجوز و ساخت فرودگاه جدید را مستند کرد زیرا در کل هدف تدوینکنندگان این آییننامه مستندسازی اموری است که در زمینهی ساخت فرودگاه جدید انجام میشود.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد: درخواستهای متعددی در نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه به ما میرسد؛ بهطور مثال نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست تاسیس فرودگاه در شهرهای مختلف را مطرح کردهاند.
به گفتهی وی تمامی درخواستها تایید نمیشود. برخی از دلایل صادرنشدن مجوز برای درخواست تاسیس فرودگاه جدید همجواری فرودگاههای دیگر و فاصله کم آنها است.
همچنین مسائل امنیتی و نداشتن توجیه اقتصادی باعث میشود تمام درخواستها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.
رسولینژاد گفت: در حال حاضر پنج فرودگاه جدید برای احداث مجوزهای لازم را اخذ کردهاند.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد: فرودگاههای گناباد، شهید مدرس تربت حیدریه، سقز، ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی هستند که برای تاسیس مجوز گرفتهاند. همچنین فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز و شروع کار است.
وی به اولین فرودگاه خصوصی کشور اشاره کرد و گفت: فرودگاه سلفچگان قم به عنوان اولین فرودگاه خصوصی کشور در حال ساخت است و به این ترتیب در آینده پنج فرودگاه به مجموعه فرودگاههای کشور اضافه میشوند.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: آییننامه تاسیس فرودگاههای جدید با همکاری سازمانهای هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور تدوین و در هیات دولت تصویب شد زیرا در این زمینه خلأ قانونی وجود داشت و برطرف کردن آن الزامآور بود.
وی خاطر نشان کرد: براساس یکی از بندهای آییننامه تاسیس فرودگاههای جدید، هرگونه تاسیس فرودگاه باید به سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته فضای کشور اعلام شود و پس از بررسی، مجوزهای اجرای طرح به متقاضیان تاسیس داده شود.
رسولینژاد با بیان اینکه قبل از این پروسه تاسیس فرودگاه جدید به همین شکل در جریان بود، تاکید کرد: آییننامه تصویبشده اخیر در هیات دولت پروسهی کسب مجوز و ساخت فرودگاه جدید را مستند کرد زیرا در کل هدف تدوینکنندگان این آییننامه مستندسازی اموری است که در زمینهی ساخت فرودگاه جدید انجام میشود.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد: درخواستهای متعددی در نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه به ما میرسد؛ بهطور مثال نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست تاسیس فرودگاه در شهرهای مختلف را مطرح کردهاند.
به گفتهی وی تمامی درخواستها تایید نمیشود. برخی از دلایل صادرنشدن مجوز برای درخواست تاسیس فرودگاه جدید همجواری فرودگاههای دیگر و فاصله کم آنها است.
همچنین مسائل امنیتی و نداشتن توجیه اقتصادی باعث میشود تمام درخواستها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.
رسولینژاد گفت: در حال حاضر پنج فرودگاه جدید برای احداث مجوزهای لازم را اخذ کردهاند.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد: فرودگاههای گناباد، شهید مدرس تربت حیدریه، سقز، ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی هستند که برای تاسیس مجوز گرفتهاند. همچنین فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز و شروع کار است.
وی به اولین فرودگاه خصوصی کشور اشاره کرد و گفت: فرودگاه سلفچگان قم به عنوان اولین فرودگاه خصوصی کشور در حال ساخت است و به این ترتیب در آینده پنج فرودگاه به مجموعه فرودگاههای کشور اضافه میشوند.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد