بر همین اساس آن طور که از کارخانه های خودروسازی خبر می رسد، این روزها با وجود نامه نگاری های فراوان خودروسازان با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، این شرکت هنوز برای تامین سوخت یورو4 خودروسازان در کارخانه اقدام نکرده است، البته سوخت مورد نیاز خودروسازان با یک شرط تامین خواهد شد و آن هم پرداخت مبلغی بیش از 2300 تومان برای هر لیتر بنزین یورو4 است.
با احتساب قیمت در نظر گرفته شده برای این بنزین و 30 لیتر بنزینی که از کارخانه در باک بنزین هر خودرو وجود دارد، می توان به این نتیجه رسید که هر خودرو با افزایش قیمتی نزدیک به 48 هزار تومان همراه خواهد بود. البته مشکل خودروسازان برای تامین سوخت مورد نیاز خود در کارخانه تنها به قیمت بالای این سوخت باز نمی گردد.
یکی دیگر از مشکلات آنها این است که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی حاضر به تامین این سوخت برای سایت های شهرستان خودروسازان نیست.
استدلال نفتی ها در این رابطه این است که با توجه به اینکه شهرستان هایی که در آنها خودرو تولید می شود جزو کلانشهرها نیستند، توزیع سوخت در آنها انجام نمی شود. این در حالی است که بسیاری از تولیدات خودروسازان در این سایت ها به کلانشهرها نیز ارسال می شود.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد