ارتباط رصد رسانه های اجتماعی و بروز افسردگی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313333|12:50 - 1399/09/25
نسخه چاپی
ارتباط رصد رسانه های اجتماعی و بروز افسردگی

به گزارشامروله، محققان دانشگاه آرکانزاس آمریکا در مطالعه خود دریافتند در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۱۲۰ دقیقه در روز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند افراد جوانی که روزانه بیش از ۳۰۰ دقیقه درگیر شبکه‌های اجتماعی بودند، ۲.۸ بار بیشتر با احتمال ابتلا به افسردگی در مدت ۶ ماه مواجه بودند.

دکتر «برایان پریمک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما براساس سایر مطالعات گسترده دریافتیم که افسردگی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی رابطه مستقیمی باهم دارند اما تشخیص این موضوع سخت بود که کدامیک باعث بروز دیگری می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما ما در این مطالعه متوجه شدیم که استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش نرخ ابتلا به افسردگی می‌شود. و افسردگی اولیه منجر به تغییر در استفاده از شبکه اجتماعی نمی‌شود.»

تیم تحقیق در سال ۲۰۱۸ از بیش از ۱۰۰۰ جوان آمریکایی در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال خواست تا پرسشنامه‌ای برای ارزیابی افسردگی شان و همچنین میزان زمان استفاده شان از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام تکمیل نمایند.

به گفته محققان، صرف زمان بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی ممکن است در ایجاد روابط مهم‌تر شخصی، دستیابی به اهداف شخصی یا شغلی یا حتی داشتن لحظاتی از تأمل ارزشمند تغییر ایجاد کند. همین مسائل می‌تواند در بروز افسردگی در افراد جوان دخیل باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد