اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخست‌وزیر عراق

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 315813|18:57 - 1403/06/21
نسخه چاپی
اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخست‌وزیر عراق
اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخست‌وزیر عراق

به گزارش امروله ،

ترجمهٔ پیام رهبر انقلاب: اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر می‌کنم: هم از شما موکب‌داران که در ایّام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰ‌درجه رسانده‌اید؛ هم از همه‌ٔ ملّت عراق و هم از مسئولان عراق که امنیّت و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم به‌خصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت و برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد.

 

رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ٔ شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیّت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.

 

شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید، و همه به عشق سیّد‌الشّهدا(ع) است. این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دل‌های شما، در دل‌های ما روزبه‌روز افزایش بدهد.

 

امروز دامنه‌ٔ این جاذبه‌ٔ محبّت به گستره‌ای تبدیل شده که از عرصه‌ٔ پُرشور غزّه تا بسیاری از جوامع غیرمسلمان را شامل می‌شود.