حملۀ تلویزیون دولتی انگلیس به سفر تبلیغی مداحان به کشورهای مختلف

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 315815|18:15 - 1403/06/23
نسخه چاپی
حملۀ تلویزیون دولتی انگلیس به سفر تبلیغی مداحان به کشورهای مختلف
میثم مطیعی، یکی از این مداحان کشور در دهه آخر صفر با دعوت شیعیان تایلند به این کشور سفر کرده که با واکنش های زیادی همراه بود.

به گزارش امروله ،

سفر‌ی که با هدف تقویت فرهنگی محور شیعه در فضایی که تمرکز وهابیت بر ترویج اسلام به صورت التقاطی و انحرافی صورت میگیرد، انجام شده است.

پر واضح است که اقدامات فرهنگی اینچنینی و حضور چهره‌های مذهبی و معروف برای ترویج اسلام شیعی در کشورهای مختلف جزو ضروریات بحساب می آید.

 

هجمهه‌های صورت گرفته علیه این اتفاق نشان از اهمیت و تاثیر مثبت این اقدام بر کشور پر از مسلمان تایلند دارد ، کشوری که در آن چندین هزار نفر بعد از انقلاب اسلامی ایران از نعمت اسلام و تشیع بهرمند شدند.

 

طبیعی است معاندین داخلی و خارجی سعی کنند با تهمت‌های مختلف و شبه افکنی، ثمرات این سفر و اصل ماجرا را به حاشیه ببرند و با القای این تصویر که تمرکز نظام حکمرانی به جای حل مشکلات داخل کشور، بر سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها متمرکز شده، مانع این حرکت تاثیرگذار بشوند.

از جمله اینکه در خصوص هزینه های چنین سفری ایجاد شبهه کنند در صورتی که این سفر با دعوت شیعیان تایلند و بدون هزینه از بیت المال انجام شده کما اینکه اگر از طرف نظام اسلامی هم پرداخت میشد هرگز محل اشکال نمیبود.

عصبانیت شبکه بی بی سی خود نشان از دستاوردهای زیاد این سفر میدهد.

اما مطلب مهمتر اینکه متاسفانه باخبر شدیم مرکز علمی جامعه المصطفی با چنین دستاوردهایی از بودجه کمتری نسبت به گذشته برخوردار شد که امیدواریم با یک‌نگاه فراسیاسی به این مقوله این روند دلسرد کننده تغییر کند.