سرپرست فرمانداری هرسین:

آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 296120|14:59 - 1395/08/02
نسخه چاپی
آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است
پایگاه خبری امروله : سرپرست فرمانداری هرسین گفت: آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است.

به گزارشامروله، امیر شاه آبادی در گفتگو بادیوانگاهدر خصوص وضعیت آمارگیری در شهرستان و روند آن اظهار داشت: سرشماری در تمام دنیا به سمت سرشماری غیر حضوری پیش می رود و برخی از کشورها مانند ژاپن با 55درصد رکوردار آمارگیری غیر حضوری هستند.

 

وی افزود: امسال برای اولین بار و تا روز گذشته آمار سرشماری غیر حضوری در کشور از مرز 33میلیون نفر گذشت و انتظار می رود این میزان تا پایان فرصت در نظر گرفته شده به بالای 40درصد برسد.

 

سرپرست فرمانداری هرسین خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین در آغاز سرشماری در سطح استان ر تبه 14را داشت که با کمک اطلاع رسانی های سایت های شهرستانی، نصب پلاکارد، و صدا و سیما و جلسات متعددی که برگزار شد رتبه شهرستان تا اواخر هفته گذشته تا ششم ارتقاء پیدا کرد.

 

شاه آبادی در خصوص مزایای آمارگیری غیر حضوری اظهار داشت: از حسن های این نوع از آمارگیری این است که اولاً- اطلاعات خانوارها دقیق تر و با حوصله تر ثبت می شود و ثانیاً هزینه های دولت و نظام در این آمارگیری ها کاهش می یابد.

 

وی تعداد افراد آمارگیر را در کل شهرستان حدود 28نفر عنوان کرد و افزود: از این میزان حدود 24نفر آمارگیر و 4 نفر کارشناس فنی هستند که با برنامه ریزی های صورت گرفته  در دو بخش مرکزی هرسین و بخش بیستون مستقر شده و کار آمارگیری را انجام می دهند.

 

سرپرست فرمانداری هرسین در پایان با بیان اینکه آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است خاطرنشان کرد: این روند تا 28آبانماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد آمار دقیقی جمع آوری شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد