امام جمعه شهرستان سرپلذهاب :

زکات مهمترین دستور اسلام برای کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298737|12:09 - 1396/01/23
نسخه چاپی
	زکات مهمترین دستور اسلام برای کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است
مرصادنيوز: امام جمعه شهرستان سرپلذهاب با تاکید بر لزوم راه اندازی شورای زکات در روستاهای شهرستان گفت: زکات مهمترین دستور اسلام برای کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است که باید به درستی برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارشامروله، به نقل از  بازی دراز،اولین جلسه شورای زکات شهرستان سرپلذهاب با حضور امام جمعه سرپل ذهاب، فرماندار و جمعی از مسئولین در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد. 

 

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در اولین جلسه شورای زکات شهرستان ضمن تبریک میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: زکات در دین اسلام یکی از واجبات دینی است که باید یک مسلمان نسبت به پرداخت آن اهتمام ورزد که پرداخت آن به ‌صورت منظم با همراهی مردم و مدیریت درست توزیع آن موجب کاهش فقر، تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت در جامعه می‌شود.

 

امام جمعه سرپل ذهاب استفاده از ظرفیت علما، بزرگان، امامان جمعه و جماعت را جهت روشنگری اهمیت زکات بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: در راستای راه اندازی شورای زکات در سطح روستاها نیازمند یک حرکت مستمر و یکسان هستیم و باید در این خصوص یک برنامه ی راهبردی و اثر گذار وجود داشته باشد تا از کمک های متمکنین و خیرین روستا جهت حل مسائل معیشتی فقرا و نیازمندان استفاده شود.

 

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان نیز در ادامه گفت: پرداخت خالصانه و سخاوتمندانه زکات و ادای شایسته و آگاهانه حقوق مالی و اقتصادی به محرومان، دنیای وجود انسان را از بداندیشی و بد رفتاری می پالاید، او را مصفا و خوش منش می سازد.

 

ملارشید ثنایی افزود: قرآن پس از ایمان به خدا، به موضوع انفاق و بخشش و صدقه توجه می دهد که زکات از مهم ترین آنهاست و پرداخت آن را از اصول نیکی ها و اساس کارهای شایسته اعلام می دارد.

 

 

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در ادامه گفت: در طی سال گذشته 9 میلیارد و  740 میلیون ریال زکات واجب و مستحب دریافت شده است که در جهت تحویل و رفع مشکلات 507 خانوار تحت پوشش، تعمیر و احداث 17مسجد، تکمیل یک باب خانه عالم، تهیه یک باب مسکن و جهیزیه ایتام و همچنین آزادی یک مورد زندانی صرف شده است.

 

حیدر بهرامی خاطر نشان شد: دراین راستا در سال گذشته توزیع 2 هزار کیسه زکات ، توزیع هزار جلد بروشور و سالنامه، دیوارنویسی 3 هزار متر مربع با کمک 150 نفر از رابطین عامل زکات در سطح شهر و روستا نیز صورت گرفته است.

 

 

وی خاطرنشان شد: با تمام توان و تلاش مضاعف در سال جدید درصدد تشکیل شورای زکات از سوی مردم در روستاها بدون انجام رأی گیری هستیم و اعضای این شورا شامل امام جماعت روستا، دهیار، دو تن از معتمدین ساکن روستاها، رئیس شورای اسلامی روستا و یک نفر خانم بعنوان رابط زکات خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد