رئیس دادگستری شهرستان سرپلذهاب:

انتخابات مظهر دموکراسی در کشور است/ تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در فضای مجازی رصد شده و با آن برخورد می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298739|12:11 - 1396/01/23
نسخه چاپی
	انتخابات مظهر دموکراسی در کشور است/ تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در فضای مجازی رصد شده و با آن برخورد می شود
مرصادنيوز: رئیس دادگستری شهرستان سرپلذهاب گفت : انتخابات مظهر دموکراسی درکشور است که باید براساس قانون انجام گیرد و از اقدامات غیرقانونی وخلاف مقررات انتخابات جلوگیری شود.

به گزارشامروله، به نقل از  بازی دراز، دومین جلسه ستاد پیشگیری انتخابات سرپلذهاب باحضور رئیس دادگستری، معاون فرماندار و سایر اعضاء درمحل دادگستری شهرستان برگزار شد.

 

نریمان شفیعی در دومین جلسه ستاد پیشگیری انتخابات اظهار داشت: انتخابات مظهر دموکراسی است و باید در یک فضای آرام، امن و سالم برگزار شود.

 

رئیس دادگستری شهرستان افزود : زبان قانون زبان مشترک تمام مجریان انتخابات ، مردم و کاندیداهای انتخاباتی است که باید درتمامی مراحل انتخابات رعایت شود.

 

شفیعی با بیان اینکه قانون بصورت کامل برای انتخابات وجود دارد، افزود: با رعایت کامل قانون انتخابات و برخورد قاطعانه با متخلفین از سوءاستفاده افرادسودجو که به دنبال نا امن کردن این فضای آرام هستند جلوگیری خواهدشد.

 

وی مسیر اجرایی انتخابات را یک فضای کاملا آرام وسالم عنوان کردو اذعان داشت : فرآیند اجرایی انتخابات از زمان ثبت نام تا کنون یک مسیر کاملا سالم بوده است و این فضای سالم باوجود وحدت و شور انتخاباتی موجود به یک نتیجه ایده آل خواهد انجامید.

 

 

شفیعی در ادامه انتخابات را دارای سه ضلع دانست و گفت: مردم بعنوان اولین و مهمترین ضلع انتخابات دارای نقش مهمی در فرآیند انتخابات هستند و با رای خود انقلاب اسلامی رابیمه خواهندکرد که باید بسترمناسب برای انتخاب صحیح مردم فراهم گردد.

 

وی ضلع دوم انتخابات را کاندیداها انتخاباتی دانست و افزود: نامزدهای انتخابات باید قانون مدار باشند و هیچ کار غیرقانونی انجام ندهند که در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

 

رئیس دادگستری شهرستان ادامه داد : ضلع سوم انتخابات قانون است که مجموعه ای از مقررات لازم برای سالم برگزارشدن انتخابات می باشد و همه باید دراین چارچوب حرکت کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: بهترین ملاک اجرای عدالت اجرای قانون است و هرچقدر به قانون توجه شود به همان میزان جامعه ای امن و سالم خواهیم داشت.

 

 

 

وی بر لزوم نظارت کامل بر فرآیند انتخابات تاکید کرد و افزود: دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی باید فعالیت و اقدامات نامزدهای انتخاباتی را رصد کنند و به دستگاه قضایی و هیئتهای اجرایی و نظارتی اعلام کنند تا به موقع با تخلفات آنها برخورد شود.

 

شفیعی در ادامه به مراحل انتخابات اشاره کرد و گفت: مرحله ثبت نام بعنوان اولین مرحله انتخابات در شهرستان در یک فضای امن و سالم انجام گرفت و مرحله تایید صلاحیت که از دوروز گذشته آغاز شده توسط هیئتهای اجرایی انجام خواهدگرفت.

 

شفیعی مرحله تبلیغات را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون و در فرجه زمانی مشخص انجام گرفته و از تبلیغات زودهنگام خصوصا در فضای مجازی اجتناب شود.

 

وی در پایان امیدوار شد با اجرای سالم فرآیند انتخابات شکستی دیگر به دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی تحمیل گردد.

 

در این جلسه مقرر شد از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا جلوگیری شده و با تبلیغات غیر مجاز خصوصا در فضای مجازی برخورد شود.

 

نحوه تبلیغات، نصب بنرهای تبلیغات، ایجاد ستادهای انتخاباتی و جلوگیری از استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد