مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

سراسر اشعار احمد عزیزی مملو از معنویت و عرفان است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298756|11:41 - 1396/01/24
نسخه چاپی
	سراسر اشعار احمد عزیزی مملو از معنویت و عرفان است
مرصادنيوز: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مهمترین ویژگی احمد عزیزی اتصال به اهل بیت(ع)بود و سراسر اشعارش مملو از معنویت و عرفان است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام رحیم جعفری امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت استاد احمد عزیزی که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مقام والای حضرت زینب(س)اظهار داشت: حضرت زینب(س) جزو چهارده معصوم ما نیست اما بسیاری از بزرگان ما در طول تاریخ صحه گذاشتند که اگر عصمت را دارای درجات بدانیم درجاتی از عصمت در شخصیت حضرت زینب(س) بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: بیان بعضی از اسرار امامت توسط امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) بیانگر برخوردار این بانوی گرامی از عصمت است که اگر این شخصیت در این حد نبود انتقال و بیان اسرار امامت ممکن نبود و اینکه لحظه آخری که امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که بنا بر نقل صحیح یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب بود و حضرت زینب(س) نیز آن لحظه در کنارشان نبودند اما حضرت زینب متوجه شدند که امام به شهادت رسیدند و این توجه و فهم و درک این لحظه باید یک شرایط خاصی داشته باشد که بتواند این فهم و درک را داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز روز شهادت حضرت زینب(س) بانوی بزرگ اسلام است، گفت: امروز چهلم احمد عزیزی نیز هست شاعری که مهمترین ویژگی او اتصال به اهل بیت(ع) است حس و حال او در خواندن اشعار همین گونه است و انتخاب اسم ابوالفضل برای تنها پسرش کاملا گویای این مسئله است و باید این اتفاق بیفتد که اربعین و چهلم وفات ایشان و رحلتشان مصادف با شهادت حضرت زینب(س) باشد.

 

 

حجت الاسلام رحیمی گفت: احمد تحت تاثیر شدید مولوی است و در سبک شعری و ادبیاتی او این عرفان و معنویت را می بینید. تخیل خمیرمایه مهمی در تفکر برای  خلق شعر است و این را با تعقل هم تلفیق می کنند و آن بازده فکری خود را بوجود می آورند اما احمد عزیزی این ارتباط را با فلسفه و عقل کمتر برقرار کرده است اما با عرفان و معنویت پیوند داده است.

 

وی گفت: امروز هم گرامیداشت احمد عزیزی است و هم شهادت  بانوی بزرگ اسلام که اسلام و انقلاب و تاریخ دینی ما مدیون فداکاری، صبر و مقاومت اوست و از این باب برای ما جالب است و امیدواریم احمد عزیزی مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار بگیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد