امروله گزارش می دهد

اشتغال زایی 31 نفر با ارائه وام اقتصاد مقاومتی در یک کارگاه فرش بافی شهرستان صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299796|23:55 - 1396/04/10
نسخه چاپی
اشتغال زایی 31 نفر با ارائه وام اقتصاد مقاومتی در یک کارگاه فرش بافی شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : هنر فرش بافی به عنوان یکی از هنر های اصیل ایرانی در بین ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد که این هنر علاوه بر تولید یک اثر هنری می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

به گزارشامروله، هنر فرش بافی به عنوان یکی از هنر های اصیل ایرانی در بین ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد که این هنر علاوه بر تولید یک اثر هنری می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

 

مریم کریمی یکی از فعالان اقتصادی در حوزه قالی بافی شهرستان صحنه می باشد که طی سال های اخیر به صورت جدی در زمینه فرش دستباف فعالیت داشته است.

 

 

فرش دست باف با ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند به نوبه خود به یاری اقتصاد و همچنین اشتغال بپردازد و کارآفرینی کند. مریم کریمی بانوی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی و هنر تابلو فرش در خصوص فعالیت در گفتگو با امروله عنوان کرد : مدت شش سال مشغول خیاطی بودم که تصمیم گرفتم با توجه به رشته تحصیلی خودم (دیپلم فرش بافی ) اقدام به تاسیس یک کارگاه نمایم.

 

وی ادامه داد : برای شروع کار سرمایه لازم را نداشتم به همین منظور با استفاده از وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه صحنه کارگاه خود را تاسیس و مدت 6 سال است که به کار فرش بافی مشغول هستم.

 

 

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه 22 بافنده به صورت مستقیم و 9 نفر غیر مستقیم در این کارگاه مشغول به کار است خاطرنشان کرد : محل عرضه تولیدات کارگاه من به خاطر صادراتی بودن آن به تهران فروخته می شود و آنها نیز به سایر نقاط جهان صادر می کنند.

 

وی گفت : اگر بافنده های کارگاه خوب کار کنند و مشکلی ایجاد نشود 15 فرش در هر دوره ایجاد می شود و هر 8 ماه یکبار و هر 5 ماه یکبار است.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد