یک روانشناس مطرح کرد

چرا افراد می خواهند یک شبه ره صدساله طی کنند!!

سرویس: شهرستانکد خبر: 299847|18:54 - 1396/04/12
نسخه چاپی
چرا افراد می خواهند یک شبه ره صدساله طی کنند!!
پایگاه خبری امروله : یک روانشناس گفت : امروزه رد پای باور های راحت طلبانه در همه ابعاد زندگی روزمره ، از امورات مربوط به جسم تا امورات مربوط به روح و روان مشاهده می کنیم که جامعه ما را به موجوداتی راحت طلب و منفعل تبدیل ساخته است.

دکتر کریم افشار نیا در گفتگو باامروله، عنوان کرد : شاید عبارت نام آشنای" یک شبه ره صدساله پیمودن" برای ما ایرانیان بیش از سایر ملل، مانوس و شناخته شده باشد. ما آنچنان شیفته این عبارت جادویی هستیم که در هر زمان و در هر مکان نام پرطمطراقش را می بینیم،  ناخودآگاه مکث می کنیم و با اشتیاق، پی اش را می گیریم.

 

وی ادامه داد : " معجزه لاغری: در عرض یکماه بدون هیچ فعالیت بدنی به وزن دلخواهتان برسید!!!"" افزایش ده سانتی متری قد در طول ۳ ماه!!" " ترک اعتیاد تنها در یک جلسه!!!"" رفع تمام مشکلات روانی با یک جلسه هیپنوتیزم!!!" همه می دانیم آگهی هایی از این جنس   مشتریان بی شماری دارد. باور " یک شبه ره صدساله پیمودن"‌می رود تا به یکی از طرحواره های بنیادین مردم راحت طلب ما تبدیل گردد.

 

دکتر افشار نیا خاطر نشان کرد : امروزه رد پای این باور را در همه ابعاد زندگی روزمره ، از امورات مربوط به جسم تا امورات مربوط به روح و روان مشاهده می کنیم. اینکه با خواندن یک ورد خاص تمام مشکلاتمان، از فقر و تنگدستی تا مشکلات زناشویی و خانوادگی به طرفه العینی مرتفع  گردد.

 

این استاد دانشگاه گفت :متاسفانه این باور که ریشه در راحت طلبی افراد دارد انگیزه تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف را به شدت کمرنگ کرده و افراد جامعه ما را به موجوداتی راحت طلب و منفعل تبدیل ساخته که هر چیزی را نه از طریق معقول و طبیعی آن ، بلکه در کوتاه ترین زمان و به ساده ترین شکل ممکن طلب می کنند.

 

دکتر افشار نیا تصریح کرد :بدبختانه یکی از موانع جدی و اساسی جریان مشاوره و روان درمانی همین مساله است که بسیاری از مراجعان ما با این انتظار وارد پروسه مشاوره می شوند که درمانگر با داشتن قدرت مافوق طبیعی قادر است به طرفه العینی تمام مشکلاتشان را رفع کرده و کلید خوشبختی و سعادت را به آنها هدیه کند. 

 

این روانشناس در پایان گفت :  این باور یکی از دلایل اصلی گسترش بی رویه شیادی و کلاه برداری و رونق روشهای درمانی شبه علمی و غیر علمی است. نتیجه آنکه همه ما تغییر می خواهیم بی آنکه حاضر به پرداخت هزینه آن باشیم و این گاه ما را تا سر حد خرافه پرستی و جادوگری پیش می برد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد