یک کارشناس مذهبی:

حل مشکل ازدواج نیازمند احساس مسئولیت همگانی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299865|11:59 - 1396/04/13
نسخه چاپی
حل مشکل ازدواج نیازمند احساس مسئولیت همگانی است
یک کارشناس مذهبی گفت: در زمینه ازدواج احساس مسئولیت همگانی حائز اهمیت است. بدین بیان، اگر افراد در بین اعضای فامیل و دوستان، دختر و پسری سراغ دارند که مناسب همدیگرند، با رعایت اصول اخلاقی آنها را به یکدیگر معرفی کنند.

به گزارشامروله،  روناک گچی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با چشم نیوزاظهار داشت: امروزه به دلیل کم رنگ شدن ارتباط های فامیلی، کاهش مهمانی های دسته جمعی و صمیمانه و نیز کم شدن احساس مسئولیت بستگان، دوستان و آشنايان در معرفی دختر و پسرهای هم شأن، یکی از موانع ازدواج و نیافتن فرد مناسب است.

کارشناس مذهبی بیان داشت: تحول در زندگی های کنونی به خصوص در شهرهای بزرگ، مهاجرت ها، گسست های قومی و فرهنگی و نداشتن ارتباط های محلی باعث شده فرصت های شناخت خانوادگی در بین افراد کم شود.

وی تصریح کرد: کسی که همسر شایسته خویش را نیافته است، باید از برخی معیارهای فرعی انصراف دهد، برای مثال، اگر شرط کسی در انتخاب همسر، سید بودن یا تحصیلات عالی اوست، چون این دو از ملاک های اساسی نیست، باید آنها را کنار نهاد تا دایره انتخاب وسیع تر شود.

گچی خاطرنشان کرد: دخترباید شایستگی خود را بالا ببرد، به عنوان مثال پسر با شغل مناسبی بیاید و دختر باید شیوه ارتباطات اجتماعی و از همه مهم تر، اخلاق فردی خود را بهبود بخشد.همچنین شخص باید از رفتار و گفتار نامناسب بپرهیزد و نقاط ضعفی را که در ازدواج مورد توجه دیگران است، رفع کند

کارشناس مذهبی بیان داشت: حضور صمیمانه در جمع بستگان که علاقه ویژه ای به انسان دارند و کمک به آنها، سبب جلب رحمت الهی شده و موجب دل نگرانی آنان نسبت به سرنوشت فرد می شود و همین امر چه بسا زمینه ازدواج او را فراهم سازد.

وی ادامه داد: در این زمینه احساس مسئولیت همگانی نیز حائز اهمیت است. بدین بیان، اگر افراد در بین اعضای فامیل و دوستان، دختر و پسری سراغ دارند که مناسب همدیگرند، با رعایت اصول اخلاقی آنها را به یکدیگر معرفی کنند. در روایات نیز به این موضوع توصیه شده، چنان که امام کاظم (ع) می فرماید: در قیامت سه گروه در سایه رحمت الهی هستند و خداوند آنها را در سایه عرش خویش قرار می دهد، یک گروه کسانی هستند که برای ازدواج مسلمانی وساطت کنند.

گچی تاکید کرد: هرچه در امر ازدواج بیشتر فعال شویم و دست به دست بدهیم در  آینده نزدیک مشکل کاهش جمعیت ایران که به مرحله بحرانی رسیده و آینده وخیمی را در پیش دارد حل خواهد شد؛ زیرا فرصت برای افزایش جمعیت در كشور عزیزمان بسیار کم است. خداوند همه ما را روز به روز به وظایفمان آشنا كند و تلاش نا قابل ما را در راه خود بپذیرد وامت مسلمان را در پناه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف حفظ فرماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد