کمبود پزشک متخصص اطفال در سرپلذهاب؛

شهری که اطفالش نباید بیمار شوند!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300818|11:33 - 1396/06/13
نسخه چاپی
شهری که اطفالش نباید بیمار شوند!
مرصادنیوز: کمبود متخصص اطفال درسرپلذهاب مشکلات بسیاری را برای خانواده های دارای نوزاد بوجود آورده است و برای یک معاینه ساده باید مسافت طولانی تامرکز استان را بروند.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز، یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر منطقه که بیانگر سطح رفاه شهروندان آن نیز هست، وجود پزشک است. در این میان، وجود پزشک و در رأس آن وجود پزشکان متخصص اطفال از نیازهای مردم هر روستا و شهرستان به شمار می آید.

با آغازطرح تحول نظام سلامت که برای ایجاد عدالت سلامت و ارائه عادلانه خدمات درمانی در مناطق کشور تلاش می کند، انتظار می رود مشکل استقرار پزشکان متخصص اطفال که یکی از مطالبات اصلی در شهرستان سرپل ذهاب است، رفع شود، و در راستای ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات درمانی در این شهرستان محروم و مرزی تدابیر لازم به کار گیری شود.

شهرستان سرپل ذهاب با جمعیتی بالغ بر 85 هزارنفر و محسوب شدن به عنوان ثقل درمانی شهرستان های همجوار و مراجعه تعداد کثیری از بیماران اطفال به این شهرستان، از وجود پزشک متخصص اطفال محروم است.

 

جمعی از والدین شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: این شهرستان تنها دارای یک مطب متخصص اطفال است که به طول یک ماه تعطیل می باشد وبه علت نبود پزشک اطفال در بیمارستان شهدا این شهرستان برای ادامه روند درمان امراض نوزادانمان به مرکز استان و شهرستان های همجوار مراجعه می کنیم و این مهم مشقتی طاقت فرسا برای خانواده ها به بار آورده است.

شامحمدی یکی دیگر ازوالدین سرپل ذهاب با ابراز نگرانی و نارضایتی گفت: بیشترمردم سرپلذهاب از نبود متخصص اطفال در شهرستان رنج میبرند و مجبور هستند برای یک معاینه ساده کودکی که تازه به دنیا آمده تا شهرستان اسلام آبادغرب و یا کرمانشاه ببرند و هزینه بسیاری متقبل شوند لذا خواهشمندیم مسئولین امر پیگیری کنند.

یکی دیگر از شهروندان سرپل ذهابی ساکن روستاهای اطراف شهرستان گفت: رفت و آمد به استان کرمانشاه و مراجعه به پزشکان متخصص به خصوص برای روستاییان این شهرستان، بسیار دشوار است و علاوه بر صرف هزینه، موجب اتلاف وقت نیز می شود.

به منظور اهمیت و رسیدگی به  این موضوع خبرنگار ما به سراغ رئیس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب رفته و علت این امر را نیز جویا شد.

شهرام کرکودی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با همه پیشرفت‌های به دست آمده در علم پزشکی مشکلات و کمبودهای جامعه پزشکی بر کسی پوشیده نیست و جامعه پزشکی نیز مانند هر قشر دیگری مشکلات، کمبودها و نارسایی های خاص خود را دارد.

وی کمبود پزشکان اطفال درشهرستان سرپل ذهاب را کمبود فارغ التحصیلانی که نسبت به خدمت در مناطق محروم متعهد و موظف هستند عنوان کرد.

وی افزود: از آن جهت که مشکلات ناشی از عدم پزشک متخصص اطفال دربیمارستان شهدای سرپل ذهاب و سطح شهرستان برکسی پوشیده نیست، مسئولین هم همچون مردم نگران و پیگیری این موضوع هستند.

رئیس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در ادامه اذعان داشت: جهت پیگیری و رفع دغدغه های مردم، هماهنگی و مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه صورت گرفته است و امید است با قول مساعد مسئولین استانی هر چه سریعتر نسبت به رسیدگی به این موضوع و اعزام پزشکان متخصص اطفال اقدام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد