امروز برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم نظری و علیخانی درکرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300829|12:53 - 1396/06/14
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم نظری و علیخانی درکرمانشاه
مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حرم شهیدان مدافع حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشامروله،  ، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی امروز سه شنبه ۱۴ شهریور در سالن همایش کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه و به همت اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

رضا کریمی معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و از دوستان شهید علیخانی در این مراسم به بیان خاطراتی از شهید علیخانی پرداخت و گفت: در زمان شهادت، از این شهید بزرگوار با عناوین مختلفی از جمله فیلسوف، عارف گمنام و ... یاد می شد.

معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: این صفات به طور کلی بیان شده که در همه شهدا به طور یکسان به کار گرفته می شود.

وی یادآور شد: کسانی که می خواهند از شهدا حرف بزنند باید از کلی گویی بپرهیزند و جرئیات زندگی آنها را بررسی و بازگو کنیم که بر چه اساسی به این نام ها معروف شدند.

کریمی اظهار داشت: شهید علیخانی بسیار اهل علم و عمل بود و همواره در این خصوص دغدغه داشت و معتقد بود که عالم باید اهل عمل باشد.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار اسلام را با دیدگاه عرفانی نگاه می کرد، گفت: نگاه توحیدی را در زندگی و تربیت فرزندانش سر لوحه کار قرار می داد.

معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: ایشان شعر را یک تفکر می دانست و با اهالی شعر و ادب ارتباط تنگاتنگی داشت.

کریمی خاطر نشان کرد: شهید علیخانی همواره نگران افرادی بود که در کرمانشاه جو سازی می کردند و همواره تابع ولایت بود.

 

شهدای مدافع حرم حجت تمام ملت‌اند/فرهنگ ایثار برای بقای ولایت است

محمد رضا قنبری از دوستان شهید مدافع حرم نظری و از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی که در محل کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه برگزار شد، قدرت شهادت را بالاتر از قلم دانست و اظهار داشت: مدافعان حرم میان علم و عقلانیت و حماسه پیوند برقرار کردند و آنها را فتح کردند.

وی افزود: علم و شهادت هر دو هویت بخش هستند و شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است که هیچگاه به هدر نمی رود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: امام(ره)   با حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آنها پیام ایستادگی در مقابل تروریست های شیطانی را به همگان آموخت.

وی با بیان اینکه مدافعین حرم آگاهانه راه خود را انتخاب کردند، گفت: منطق مدافعین حرم حرکت در مسیر ولایت است.

این استاد دانشگاه و دوست شهید نظری ادامه داد: شهید نظری همیشه از شهید صیاد شیرازی به عنوان سرباز ولایت یاد می کرد و دیدیم که رهبر در مقابل تابوت آن شهید بزرگوار زانو زد.

وی شهدا را سرمایه های بزرگ انقلاب معرفی و تصریح کرد: مقام شهید یعنی حیات جاودان و مغفرت گناهان و به طور کلی شهدا به اهل بیت پیوند خورده اند.

قنبری بیان داشت: شهید رجایی برای تمام ریئس جمهورها حجت است، شهید بهشتی برای قوه قضاییه، شهدای بازاری برای بازاریها، شهدای روحانی برای روحانیت و... و. اما شهدای مدافع حرم برای آحاد مختلف مردم حجت است.

وی خاطر نشان کرد: شهدای مدافع حرم به منزله چراغ هدایت در جامعه امروز هستند و سعی کردند با این جهاد در مقابل دشمنان اسلام بایستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: بی تردید مقام معظم رهبری به ما آموختند که در مقابل تروریست ها و ابرقدرت ها بابستیم و پشت آنها را به خاک بمالیم و شهدای مدافع حرم این را در عمل به ثبت رساندند.

وی فرهنگ شهادت و دفاع از حرم اهل بیت(ع)  را جامع دانست و افزود: امروز این فرهنگ در مقابل فردگرایی و غرب گرایان  قرار گرفته است و به آنها نشان داده اند که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای بقاء ولایت است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: همانگونه که دست حضرت عباس(ع) به واسطه بوسه حضرت امیر (ع) بر آنها بوسیدنی بود نه بریدنی،صورت شهدا نیز بوسیدنی است و حیف است که داعش این سرمایه های عظیم را از ما بگیرد.

قنبری در پایان گفت: ان شاالله با نصب العین قرار دادن سیره زندگی این شهدا بتوانیم پشتیبان ولایت باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد