گزارش خبری

امام زاده ابراهیم ع کنگاور در نزدیکی معبد آناهیتا قرار دارد + تصویر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313656|08:30 - 1399/11/06
نسخه چاپی
امام زاده ابراهیم ع کنگاور در نزدیکی معبد آناهیتا قرار دارد + تصویر
پایگاه خبری امروله : امامزاده ابراهیم ع در شهرستان کنگاور و در نزدیکی معبد تاریخی آناهیتا، مربوط به دوره اشکانیان واقع شده است. بنابر روایات، نسب امامزاده ابراهیم با هفت واسطه به امام سجاد(ع) بازمی‌گردد.

به گزارشامروله، امامزاده ابراهیم ع در شهرستان کنگاور و در نزدیکی معبد تاریخی آناهیتا، مربوط به دوره اشکانیان واقع شده است. بنابر روایات، نسب امامزاده ابراهیم با هفت واسطه به امام سجاد(ع) بازمی‌گردد.


قدمت بنای اصلی امامزاده به زمان صفویان بازمی‌گردد اما متاسفانه در سال1336در پی وقوع زلزله، بنا تا حد بسیار زیادی تخریب و به جای آن بنای دیگری با شباهت به همان امامزاده قبلی اما در ابعادی بزرگتر ساخته شد.

 

 سر در ورودی و سردابه قدیمی مسجد تنها قسمت‌هایی می‌باشد که از ساختمان کهن این امامزاده به یادگار مانده است.
امامزاده کنگاور، یک مستطیل چهارگوش می‌باشد که گنبدی بر روی آن قرار گرفته است.

 

 

گرچه طی سالهای اخیر مرمت ها و تغیرات محدودی نیز در آن صورت گرفته است.در حال حاضر این بنا دارای صحن مرکزی و گنبد خانه است که گنبد آن از نوع گنبدهای دو پوسته می باشد.همچنین این بنا دارای دو منار آجری است اما از بنای قدیمی امامزاده تنها سردر وردی به محوطه حیاط بر جای مانده است.

 

این بقعه متبرکه در بین اهالی منطقه و به ویژه مردم شهر کنگاور دارای احترام خاصی است، به گونه ای که بسیاری از مراسمات مذهبی در ایام مختلف سال خود را در این مکان انجام می دهند

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد