تعداد دستگاه های سی تی اسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به 16 دستگاه رسیده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 313764|14:21 - 1400/02/04
نسخه چاپی
تعداد دستگاه های سی تی اسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به 16 دستگاه رسیده است
مدیر نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حوزه تجهیزات سرمایه ای اکنون تعداد دستگاه های سی تی اسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۱۶ دستگاه رسیده است.

به گزارش امروله ،تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگارمرصاد، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات سرمایه ای مهمترین اقدامات انجام شده خرید شش دستگاه سی تی اسکن بوده که دو دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) و یک دستگاه در بیمارستان آیت الله طالقانی و بیمارستان های شهرستان صحنه، هرسین و پاوه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان خریداری و نصب شده که تعداد دستگاه های سی تی اسکن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۱۶ دستگاه رسیده است.

 مدیر نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حال حاضر بیمارستان های شهرستان قصرشیرین و گیلانغرب فاقد دستگاه سی تی اسکن هستند که شهرستان قصرشیرین از آنجا که تعداد تخت و جمعیت ساکن آن از میزانی که باید دارای دستگاه سی تی اسکن باشد، پایین‌تر است. عملاً تنها شهرستان فاقد سی تی اسکن، گیلانغرب است که برنامه خرید دستگاه مذکور در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: انجام سی تی اسکن از روش های قطعی برای تشخیص بیماری کرونا است.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده و درصدد خرید دو دستگاه دیگر هستیم، همچنین یک دستگاه اکسیژن ساز قدیمی بازسازی شده است و در مجموع ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی به روش PSA با ارزش ریالی ۴۰ میلیارد تومان تهیه شده است.

مدیر نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مدیریت زباله های عفونی به ویژه کرونایی از نظر زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است بر همین اساس ۱۳ دستگاه بی خطر ساز پسماندهای عفونی با شش میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۵ تخت آی سی یو با اعتبار 70میلیارد تومان تجهیز شده که پیش از این سالانه ۱۰ تخت تجهیز شده است.

وی عنوان کرد: سه مرکز تشخیص کرونا به تجهیزات آزمایشگاهی از جمله پی سی آر و سایر تجهیزات مورد نیاز با اعتبار هشت میلیارد تومان مجهز شده است.

شیرزادیان گفت: در حوزه ملزومات مصرفی ۱۰ واحد تولیدکننده دارای پروانه دائم به منظور تولید ماسک سه لایه و ماسک n ۹۵ راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه، یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک n۹۵ ،  همچنین ۱۵۰ هزار عدد شیلد محافظ صورت، ۵۰۰ هزار عدد لباس و گان حفاظتی، ۲۰ میلیون جفت دستکش معاینه، ۲۵۰ هزار عدد کیت پی سی آر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان برای مراکز تابعه دانشگاهی خریداری شده است.

شیرزادیان گفت: همچنین ۱۶ یخچال حمل واکسن کرونا با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد