مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

معضلات اجتماعی در کرمانشاه بسیار جدی است/ فعالیت ۱۴۰ مددکار

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298795|12:41 - 1396/01/27
نسخه چاپی
	معضلات اجتماعی در کرمانشاه بسیار جدی است/ فعالیت ۱۴۰ مددکار
مرصادنيوز: مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مسئله معضل آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه بسیار جدی است و به اقدامات زیربنایی نیاز دارد.

به گزارشامروله، دکتر امید قادری امروز یکشنبه در مراسم جشن مددکار که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه آسیبهای اجتماعی مشکلات عدیده ای در کشور و استان ما وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه آمارهای بالایی در بحث آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: باید با برنامه ریزی منسجم و حرکت جهادی در حل این معضلات فعالیت کنیم.

 

دکتر قادری با اشاره به نقش کلیدی بهزیستی در حل آسیب‌های اجتماعی گفت: دولت هیچ محدودیتی برای سازمانها که درجهت رفع معضلات اجتماعی طرح و برنامه منسجمی داشته باشند، قائل نشده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مستمری مددجویان گفت: کمک معیشت مددجویان رشدی تا دو و نیم برابری داشته است.

 

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار  جمع آوری معتادان متجاهر در کرمانشاه جمع آوری شده، گفت: بر اساس آمارها شصت درصد سرقت‌های خرد در استان کاهش یافته است.

 

دکتر قادری با اشاره به جدی بودن مسئله آسیبهای اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: این معضلات بقدری زیاد است که یک شبه حل نمی‌شود قطعا کاری زیربنایی و درازمدت است.

 

وی با بیان اینکه حرکتهای خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: مددکاری جایگاه بسیار مقدسی دارد و نوعی ایثار است و جایگاه ویژه ای در تاریخ بشر دارد.

 

وی امیر المومنین علی علیه السلام را بزرگترین مددکار عالم و الگوی همگان عنوان کرد و افزود: مددکاری شغل ائمه معصومین علیهم السلام است. حضرت علی علیه السلام یاور محرومان و پدری بتمام معنا در دوران خود بوده است.

 

دکتر قادری با اشاره به نقش ویژه مددکاران در بحث مقابله با افسردگی گفت: مددکاران در همه سطوح نقش دارند و مداخله بهنگام دارد.

 

وی با بیان اینکه پتانسیل چند کار بودن در مددکاران وجود دارد، افزود: مددجویان از فقر مالی رنج می‌برند و محرومیت های دیگری نیز دارند و این کار مددکاران بهزیستی را دوچندان می‌کند.

 

دکتر قادری بهزیستی را خانه اصلی مددکاری می‌داند، گفت: ۱۴۰ مددکار در مراکز دولتی و غیردولتی در استان فعالیت می‌کنند

 

وی مشاوره و آماده سازی شغلی، مهارت های زندگی، ارتقا سطح دانش زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان و دختران عشایر تحت پوشش را از جمله خدمات مددکاران در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در بحث تأمین مالی خرد اعتبار خوبی بگیریم.

 

قادری با اشاره به تلاش برای فعالیت موثرتر در تشکیل گروه های همیار با اعتبارات چند برابری و کمک به فرزندان چندقلو گفت: در بحث توانمندسازی زنان نسبت به دیگر گروه های مددجو بسیار موفق تر بودیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد